beantwoord

Hoe kan ik geld terugkrijgen voor omreizen via een andere vervoerder vanwege stremming bij NS.

• 10 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 366 Bekeken

Afgelopen dinsdag (7-10) was er een stremming tussen Helmond en Deurne omstreeks 16:30 uur, die zou tot +/- 19:00 uur duren. Ik heb toen van Eindhoven naar Venlo gereisd via Weert en Roermond. Aangezien het traject Roermond-Venlo van Veolia is heb ik dus in Roermond moeten uitchecken bij NS en inchecken bij Veolia. Door het omreizen was ik een kwartier later in Venlo (valt nog mee), maar heb ik wel 2,35 euro extra moeten betalen (meerprijs vanwege het langere traject).
Voor de duidelijkheid: ik heb dus GEEN vertraging van meer dan een half uur (die had ik uiteraard wel gehad als ik in Eindhoven was blijven wachten tot de stremming voorbij was), maar ik heb WEL meer geld moeten uitgeven dan voor het normale traject Eindhoven-Venlo.

Hoe kan ik dat declareren. het formulier "Geld terug bij vertraging" of via de Reishistorie "Aanvragen geld terug bij vertaging" geven hier geen soelaas, omdat beiden uitgaan van een vertraging van minimaal 30 minuten.

Bij voorbaat dank...
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 10 oktober 2014, 18:17

Welkom op het NS serviceforum WingWizz! Leuk dat je het hebt gevonden. Ik heb je topic naar OV-chipkaart verplaatst, omdat je hebt in- en uitgecheckt. Als je graag restitutie wilt ontvangen voor de extra gemaakte kosten dan wil ik je adviseren om even een bewijs van beide check ins en outs schriftelijk op te sturen naar ons met een begeleidend schrijven waarin je de situatie uitlegt. De schriftelijke afdeling zal dan een afgewogen beslissing maken in het wel of niet restitueren van het bedrag.
Bekijk origineel

4 reacties

thnx
Dat klopt, dat kan naar NS klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.
Hoi Laura, Bedankt voor je reactie. Nog een vraagje. Waar moet ik mijn schriftelijke verzoek naar toe sturen. Gewoon naar NS Klantenservice?
Welkom op het NS serviceforum WingWizz! Leuk dat je het hebt gevonden. Ik heb je topic naar OV-chipkaart verplaatst, omdat je hebt in- en uitgecheckt. Als je graag restitutie wilt ontvangen voor de extra gemaakte kosten dan wil ik je adviseren om even een bewijs van beide check ins en outs schriftelijk op te sturen naar ons met een begeleidend schrijven waarin je de situatie uitlegt. De schriftelijke afdeling zal dan een afgewogen beslissing maken in het wel of niet restitueren van het bedrag.

Reageer