beantwoord

Hoe kan ik iemand anders meenemen met de trein?

• 12 september 2014
  • 6 reacties
  • 1081 Bekeken

Ik wil graag een vervoerbewijs voor iemand anders betalen. Hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Hertog 13 september 2014, 01:29

Het meest eenvoudige is om gewoon bij de kaartautomaat een eenmalige OV-chipkaart te kopen, net zoals je voorheen een papieren treinkaartje kocht.

Met deze wegwerp OV-chipkaart moet jouw medereizig(st)er wel in- en uitchecken.

Heb je zelf een persoonlijke OV-chipkaart met daarop een abonnement waardoor je met korting mag reizen en je wilt die persoon ook met korting met je mee laten reizen, dan zul je een (anonieme) OV-chipkaart moete aanschaffen met daarop een saldo van minimaal €10 en daar ook de samenreiskorting op zetten bij de kaartautomaat.

Ook nu moet jouw medereizig(st)er netjes in- en uitchecken.

Tenslotte is het ook nog mogelijk dat je via internet een e-ticket koopt op naam van jouw medereizig(st)er.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw vraag is niet helemaal helder. Maar u mag aan een automaat rustig betalen voor een kaartje van een ander. Een bijabonnement wordt ook betaald door de hoofdabonnementhouder.
Hallo norbert, welkom op het NS Serviceforum! Ik wil je graag helpen, maar wat wil je graag voor iemand anders betalen?

Groet, Stephan
Ik wil iemand meenemen zonder ov. Hoe betaal ik dan het kaartje?
Reputatie 7
Badge +4
Als er geen ovchipkaart is kun je een kaartje tegen vol tarief uit de automaat halen, het kan ook met een e-ticket.
Het meest eenvoudige is om gewoon bij de kaartautomaat een eenmalige OV-chipkaart te kopen, net zoals je voorheen een papieren treinkaartje kocht.
Met deze wegwerp OV-chipkaart moet jouw medereizig(st)er wel in- en uitchecken.

Heb je zelf een persoonlijke OV-chipkaart met daarop een abonnement waardoor je met korting mag reizen en je wilt die persoon ook met korting met je mee laten reizen, dan zul je een (anonieme) OV-chipkaart moete aanschaffen met daarop een saldo van minimaal €10 en daar ook de samenreiskorting op zetten bij de kaartautomaat.
Ook nu moet jouw medereizig(st)er netjes in- en uitchecken.

Tenslotte is het ook nog mogelijk dat je via internet een e-ticket koopt op naam van jouw medereizig(st)er.
Beste Norbert, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je post. Alle bovenstaande posts geven goede suggesties. Het antwoord van Hertog is het meest volledig en heb ik gemarkeerd als het juiste antwoord. Alvast een goede reis gewenst. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer