beantwoord

Hoe kan ik mijn abonnement overzetten op mijn nieuwe ov kaart?

  • 9 augustus 2014
  • 30 reacties
  • 5183 Bekeken

  • Intercity
  • 10 reacties
Binnenkort loopt mijn ov kaart af, ik heb al een nieuwe, maar het schijnt erg moeilijk te zijn om het ns abonnement er op over te zetten...
Krijg te lezen in een brief dat ik weer een nieuwe ov kaart aan moet vragen.
Vandaag bij de ns geweest en weer van het kastje naar de muur gestuurd, over een week maar weer terug..
Handig als je hier in het dorp geen ns station hebt...;(
icon

Beste antwoord door Inge NS 11 augustus 2014, 13:13

Als je op eigen houtje een duplicaat aanvraagt, brengt de klantenservice van OV-chipkaart inderdaad standaard €7,50 in rekening. Bij het aflopen van je OV-chipkaart zijn er twee situaties mogelijk:

1. Of je krijgt van ons automatisch een nieuwe gratis OV-chipkaart thuisgestuurd;
2. Of je krijgt ruim 6/7 weken voor het aflopen van je OV-chipkaart een brief van de klantenservice van OV-chipkaart met het verzoek zelf een nieuwe kaart online of via het meegestuurde formulier aan te vragen i.v.m. een verlopen pasfoto. Wij hebben een afspraak met de klantenservice van OV-chipkaart dat de €7,50 aan kosten in dat geval niet in rekening worden gebracht.

Uit de OP maak ik op dat situatie twee in dit geval van toepassing is. Als je zelf al een nieuwe OV-chipkaart hebt aangevraagd buiten de kaartvernieuwingsprocedure om, kunnen we het abonnement technisch gezien daar niet alsnog voor je opzetten. Je dient dan alsnog een nieuwe kaart aan te vragen zoals beschreven onder punt 2.

Ik hoop dat het kaartvernieuwingsproces voor NS abonnementhouders zo voor iedereen duidelijk is.
Bekijk origineel

30 reacties

NS moet gewoon een abonnement op een bestaande kaart kunnen zetten, het lijkt mij niet dat dat niet kan, want op een andere nieuwe kaat kan dat wel.

Maar als dat niet kan, moeten ze gewoon een nieuwe kaart sturen aan je en evt kosten vergoeden, want je hebt er gewoon recht op.

Maar dit probleem speelde al eerder op dit forum, dus het komt meer voor.
Er is nu een klacht naar de consumentenbond hierover gegaan en er gaat een melding naar kassa en radar , want hier kom ik niet verder mee
Andere mogelijkheden zijn:

OV Loket
Rover
Maatschappij Voor Beter OV
Ov loket ben ik al geweest...;(
Dank voor tips
Maar die hoef je toch helemaal niet zelf aan te vragen?


U krijgt automatisch, drie weken voor uw oude kaart verloopt een vernieuwde OV-chipkaart toegestuurd en hoeft hier zelf niets meer voor te doen. Het resterende saldo op uw oude OV-chipkaart wordt door
Klantenservice OV-chipkaart teruggestort op het bankrekeningnummer waarvan elk jaar het abonnementsgeld wordt afgeschreven. Heeft u nog geen nieuwe kaart ontvangen dan kunt u het beste contact opnemen met NS-klantenservice.


Ik heb geen bericht gekregen en geen nieuwe gekregen en hij verloopt binnen 3 weken...
Iets klopt er dus niet, alles gaat hiermee dus fout!


Ik kreeg juist te horen dat je wel een brief krijgt, maar dat je zelf verantwoordelijk bent voor het aanvragen van een nieuwe ov-kaart (en dat de kosten van €7,50 ook voor je eigen rekening is)... Zijn zeer tegenstrijdige berichten vanuit de NS

Reageer