Hoe kan ik mijn reisgegevens inzien? | NS Community
beantwoord

Hoe kan ik mijn reisgegevens inzien?

  • 2 June 2014
  • 3 reacties
  • 16455 Bekeken

Ik heb van een vriend gezien dat hij een uitdraai had laten maken met alle gereisde en opgewaardeerde bedragen.
Kun je dat ook online zien en hoe zou ik dat moeten doen?
icon

Beste antwoord door Mike 2 June 2014, 13:18

Bekijk origineel

3 reacties

Badge
Schutrupsjan, welkom op het forum. Je dient hiervoor een account aan te maken. Bij de OV-chipkaart kan je ook een account aanmaken en daar zie je alle reizen van alle vervoerders terug. Let op: je eerder gemaakte reizen zijn niet zichtbaar.
Via onze website kan je ook een account aanmaken. Let wel op, dat je via MijnNS alleen reizen van NS kan inzien. (tot 1,5 jaar terug).
En inderdaad via de kaartautomaat. Via NS kaartautomaat zie je de laatste 10 transacties terug (van alle vervoerders) Dank voor het reageren Mike en Thom. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart' en ik heb de titel een beetje aangepast.
Reputatie 7
Badge +4
Alle bedragen kun je zien bij ov-chipkaart. Bedenk dat NS slechts een van de vervoerders is. Het overzicht van OV-chipkaart is dus het meest compleet omdat al je reizen te zien zijn.
Mijn NS geeft alleen de reizen van NS aan, naast de opwaardeerbedragen. Reis je alleen met NS dan kun je het beste Mijn NS even aanvragen, volg de instructies en het gaat heel makkelijk. Je kunt ook op het kaartautomaat van NS kijken maar dan zie je alleen de laatste transacties en kun je niet afdrukken. Wellicht ten overvloede: Mijn ov-chipkaart is het meest compleet.

Het aanvragen voor OV-chipkaart als je al je reizen wilt zien:

https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipkaart/aanvragenmoc/registreren/registreren/

Als je voldoende hebt aan de reizen van NS kun je MijnNS aanvragen met:

http://www.ns.nl/reizigers/mijn-ns/inloggen/mijn-ns-introductie-en-aanmelden.html

Vanaf beide sites kun je ook een uitdraai maken, desnoods als pdf.

P.S. Ik zie de reactie van Mike nu ook. Die bevat goede opmerkingen/aanvullingen!

Succes.

Je kunt dit op een aantal manieren terug vinden:

  • Via de website van OV-chipkaart. Let wel op! Je moet hiervoor eerst een account aanmaken (klik op het linkje) en dan transactieoverzicht activeren. Je eerder gemaakte reizen zullen overigens niet in dit overzicht getoond worden. Via deze weg zie je ook alle transacties die je gemaakt hebt bij alle andere vervoerders.
  • Op een kaartautomaat van NS kun je de laatste 10 transacties zien. Ook van alle overige vervoerders.
  • Bij een servicepunt van je lokale vervoerder kun je een uitdraai laten maken van je laatste 10 transacties.
  • Bij een OV-chipkaart oplaadpunt kun je vaak ook een uitdraai laten maken van je laatste 10 transacties. Maar helaas zit er vaak geen papier in deze machines.
  • Via MijnNS kun je ook transacties bekijken, en direct restitutie aanvragen bij vertragingen meer dan 30 minuten. Let wel, hier zul je alleen oplaadtransacties via NS en transacties gemaakt bij NS zien.

Reageer