beantwoord

Hoe kan ik tweede klas reizen buiten mijn traject,met een eerste klas trajectkaart.

• 8 september 2015
  • 5 reacties
  • 296 Bekeken

Hoe kan ik tweede klas reizen buiten mijn traject,met een eerste klas trajectkaart. ivm kosten besparing
icon

Beste antwoord door Brian NS 8 september 2015, 14:33

Beste heyndijk,

Als je Traject Vrij Jaar hebt dan kunt je via Mijn NS structureel je klasse wijzigen. Deze gaat dan de volgende maand in, mits de wijziging 2 weken voor het ingaan van de nieuwe maand is aangevraagd. Een wijziging van 1e klas naar 2e klas (downgrade) kan pas na het eerste jaar. Een wijziging van 2e naar 1e klasse (upgrade) kan al direct. Mocht je in het 2e jaar zitten en je wilt vaak 2e klas reizen, dan kan het dus een overweging zijn om het abonnement om te zetten naar 1e klasse. Binnen je traject 1e klasse reizen, en daar buiten 2e klasse is niet mogelijk.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ns heeft aangegeven dat dit niet mogelijk is. Die optie in niet ingebouwd, in de verwachting dat er vrijwel niemand zou zijn die dat zou willen.
Enige mogelijkheid is om óf uw traject vrij definitief over te zetten naar 2de klas (maar dat wilt u waarschijnlijk niet) of reizen op een andere OV-chipkaart met eventueel abonnement.
Reputatie 1
Badge
ALS het toch in de spitstijden is, kunt U dan net zo goed een online ticket bestellen voor buiten het betaalde traject, kost evenveel en bespaart dat in/uitsjekgedoe. Op die tijden krijg je toch geen korting.
Beste heyndijk,

Als je Traject Vrij Jaar hebt dan kunt je via Mijn NS structureel je klasse wijzigen. Deze gaat dan de volgende maand in, mits de wijziging 2 weken voor het ingaan van de nieuwe maand is aangevraagd. Een wijziging van 1e klas naar 2e klas (downgrade) kan pas na het eerste jaar. Een wijziging van 2e naar 1e klasse (upgrade) kan al direct. Mocht je in het 2e jaar zitten en je wilt vaak 2e klas reizen, dan kan het dus een overweging zijn om het abonnement om te zetten naar 1e klasse. Binnen je traject 1e klasse reizen, en daar buiten 2e klasse is niet mogelijk.
Hoe kan ik tweede klas reizen buiten mijn traject,met een eerste klas trajectkaart. ivm kosten besparing
Een tweede ov chipkaart of op je app een E-kaartje kopen
Dan mis je wel de 40% korting die je anders zou krijgen in de daluren, maar op de tweede kaart kan natuurlijk ook een Dal Voordeel abonnement worden besteld. Ik weet niet of dit nog speelt voor de topic starter.

Reageer