beantwoord

Hoe komt mijn begeleider door de poortjes op het station zonder vervoerbewijs

• 25 februari 2014
  • 2 reacties
  • 632 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik ben in het bezit van een begeleiderspas, maar nu heeft mijn begeleider geen vervoersbewijs, hoe komt ze door de poortjes heen
icon

Beste antwoord door Herman NS 25 februari 2014, 13:14

Hoi Jack,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Een goede vraag. Ik heb je bericht verplaatst naar OV-chipkaart om je vraag beter vindbaar te maken.

Op dit moment is het brede poortje nog gewoon open. De begeleider kan hierdoor het station betreden. Hoe dit gaat wanneer de poortjes allemaal dichtgaan is op dit moment nog niet helemaal duidelijk.

Vriendelijke groet,

Herman
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Jack,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Een goede vraag. Ik heb je bericht verplaatst naar OV-chipkaart om je vraag beter vindbaar te maken.

Op dit moment is het brede poortje nog gewoon open. De begeleider kan hierdoor het station betreden. Hoe dit gaat wanneer de poortjes allemaal dichtgaan is op dit moment nog niet helemaal duidelijk.

Vriendelijke groet,

Herman
Hoi Jack,

Vriendelijke groet,

Herman

Eenvoudig op te lossen, Herman.
Gewoon bij de begeleiderspas een tweede pas verstrekken - als "sleutelpas" - waarmee de begeleid(st)er de poortjes kan openen.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie medewerk(st)ers die met de proeven op Woerden en Rotterdam Alexander bezig zijn ook zo'n sleutelkaart hebben om de poortjes te openen voor reizigers met papieren vervoersbewijzen.

Omdat vrijwel alle metrostations in Rotterdam voorzien zijn van poortjes kent RET bijvoorbeeld ook dergelijke sleutelkaarten; die zelfs ook bij het GVB in Amsterdam gebruikt kunnen worden.
Ter info als bijlage een afdruk van de desbetreffende pagina op de RET site.

Vriendelijke groet.
Hans

Reageer