Hoe krijg ik mijn geld terug als er teveel saldo is afgeschreven?

• 9 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 361 Bekeken

Ik heb vandaag vanaf Utrecht CS naar Gouda gereisd om daar sleutels op te halen, vervolgens ben ik weer terug gegaan naar Utrecht CS. Blijkbaar raakt je OV hiervan in de war, want er werd gelijk 20euro afgeschreven van mijn OV. Een reis naar Gouda (2e klas) is 6,10, een retour dus 12,20. Dit betekent dus dat ik bijna 8 euro teveel heb betaald. Dit wil ik graag terug.

7 reacties

Ik heb vandaag vanaf Utrecht CS naar Gouda gereisd om daar sleutels op te halen, vervolgens ben ik weer terug gegaan naar Utrecht CS. Blijkbaar raakt je OV hiervan in de war, want er werd gelijk 20euro afgeschreven van mijn OV. Een reis naar Gouda (2e klas) is 6,10, een retour dus 12,20. Dit betekent dus dat ik bijna 8 euro teveel heb betaald. Dit wil ik graag terug.

Hoi Amber,

Vervelend dat er teveel is afgeschreven. Ik vraag me nu ook even af of je in Gouda hebt uitgecheckt en opnieuw hebt ingecheckt? Als dat niet het geval is, klopt er wat er gebeurd is. De OV-chipkaart werkt alleen maar met enkele reizen en als er niet is uitgecheckt in Utrecht Centraal en ook weer niet is ingecheckt, waat de kaart niet dat je naar Utrecht bent geweest. Als je na een uur weer op hetzelfde station uitcheckt, wordt het instaptarief afgeschreven, juist omdat onduidelijk is waar je naartoe bent geweest.

Om het recht te trekken is de keuze of te bellen met de klantenservice of te wachten tot een moderator op dit topic komt.

PS: Ik had inderdaad even het verkeerde station geschreven, bedankt Hertog, heb Utrecht vervangen door Gouda
@Loes
Volgens mij is Amber van Utrecht naar Gouda gereisd en daarna weer terug van Gouda naar Utrecht.
Op zich klopt jouw verhaal natuurlijk wel, alleen had Amber in Utrecht moeten inchecken en dan in Gouda moeten uitchecken.
Voor de terugreis had zij opnieuw moeten inchecken in Gouda en weer uitchecken in Gouda.
@hertog

Dat is inderdaad ook mijn vermoeden, heb ik het er dan zo krom geschreven?
@Loes
Jij schreef:
"Ik vraag me nu ook even af of je in Utrecht hebt uitgecheckt en opnieuw hebt ingecheckt? Als dat niet het geval is, klopt er wat er gebeurd is."
En dat wekte bij mij de indruk dat jij dacht dat ze van Gouda naar Utrecht (en weer terug naar Gouda) reisde, gezien jouw opmerking in Utrecht uitgecheckt en opnieuw ingecheckt.
Ik meende te lezen dat ze van Utrecht naar Gouda was gegaan om sleutels op te halen en daarna weer teruggereisd is naar Utrecht.

Hoe dan ook, het komt er zowel bij jou als mijn reactie op neer dat er altijd op station van vertrek moet worden ingecheckt en op het station van aankomst weer uitgecheckt.
En voor de terugreis idem ditto.
@Hertog

Bedankt, ik had het inderdaad even verkeerd opgeschreven. Heb het aangepast. Bedankt voor je scherpte 😉
Maar het komt er nu dus op neer dat ik het niet terug kan krijgen? Soort van 'Eigen schuld, dus betaal maar lekker veel' 😞
Hoi Amber Reijman,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik begrijp dat je graag wilt weten wat er verkeerd is gegaan met je reis vandaag. Loes en Hertog hebben je al op weg geholpen, maar zou je mij nog even een priv├ębericht kunnen sturen? Als je daarin nog eens kort kunt omschrijven wat er is gebeurd, plus je ov-chipkaartnr en NAW-gegevens, dan ga ik dit verder voor je uitzoeken. Je topic is verplaatst naar "OV-chipkaart", aangezien je vraag daar betrekking op heeft.

Groet,
Stephan

Reageer