beantwoord

Hoe krijg ik mijn geld terug bij verkeerd inchecken?

  • 14 september 2014
  • 2 reacties
  • 3950 Bekeken

Vrijdag middag ging ik samen met een vriendin naar Amsterdam. Toen wij terug naar huis wilde gaan, checkte mijn vriendin per ongeluk uit in plaats van in. Er werd toen €20 van mijn OV-kaart afgeschreven, zonder dat we ook nog maar gereisd hadden. Hoe kan ik dit geld terugkrijgen? In het forum heb ik al meerdere berichten gelezen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben. Misschien een idee dat de NS hier iets aan verandert? Want het mag nu wel duidelijk zijn dat dit geen handig systeem is.
icon

Beste antwoord door HansS 14 september 2014, 10:32

Het systeem is best wel handig en logisch.

Als je van buiten af het station IN loopt check je IN bij het poortje dan je dan tegenkomt; op het display van dat poortje staat dan ook inchecken.

Omgekeerd, als je het station verlaat, dus naar bUITen gaat, check je UIT. Daarbij staat er ook uitchecken op het display.



Helaas maken veel mensen er vaak zelf een probleem van door om te beginnen niet te lezen wat er op het display staat en dan ook nog eens aan de verkeerde kant van het poortje hun kaart te houden.

Ze zijn de poortjes al (druk pratend of bellend) gepasseerd als ze zich realiseren dat ze nog hadden moeten inchecken; lopen even terug en houden hun kaart - zoals u - voor de UIT kant van het poortje.



Op zich hoeft hier niets aan veranderd te worden. De komende maanden worden op alle stations met poortjes alle poortjes definitief gesloten. Als u dan het station IN wilt moet u wel INchecken om het poortje te openen en omgekeerd UITchecken om er UIT te kunnen.



Op zich is het niet zo'n hels karwei om uw vergissing weer ongedaan te maken.

Eén telefoontje naar de Klantenservice van NS (030 751 51 55) kan de zaak oplossen.



U zou ook kunnen wachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en daarover contact met u opneemt om langs die weg e.e.a. voor u te regelen.



Let wel: Op zondag is klantenservice gesloten en zijn er ook geen moderators aanwezig.

Even tot morgen wachten, dus.
Bekijk origineel

2 reacties

Het systeem is best wel handig en logisch.
Als je van buiten af het station IN loopt check je IN bij het poortje dan je dan tegenkomt; op het display van dat poortje staat dan ook inchecken.
Omgekeerd, als je het station verlaat, dus naar bUITen gaat, check je UIT. Daarbij staat er ook uitchecken op het display.

Helaas maken veel mensen er vaak zelf een probleem van door om te beginnen niet te lezen wat er op het display staat en dan ook nog eens aan de verkeerde kant van het poortje hun kaart te houden.
Ze zijn de poortjes al (druk pratend of bellend) gepasseerd als ze zich realiseren dat ze nog hadden moeten inchecken; lopen even terug en houden hun kaart - zoals u - voor de UIT kant van het poortje.

Op zich hoeft hier niets aan veranderd te worden. De komende maanden worden op alle stations met poortjes alle poortjes definitief gesloten. Als u dan het station IN wilt moet u wel INchecken om het poortje te openen en omgekeerd UITchecken om er UIT te kunnen.

Op zich is het niet zo'n hels karwei om uw vergissing weer ongedaan te maken.
Eén telefoontje naar de Klantenservice van NS (030 751 51 55) kan de zaak oplossen.

U zou ook kunnen wachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en daarover contact met u opneemt om langs die weg e.e.a. voor u te regelen.

Let wel: Op zondag is klantenservice gesloten en zijn er ook geen moderators aanwezig.
Even tot morgen wachten, dus.
Klopt, je mag me wel even een privébericht sturen met je gegevens. Dan kan ik het aanpassen. Wil je dan je NAW-gegevens, kaartnummer en bankrekening doorgeven?

Reageer