beantwoord

hoe laadt ik mijn 'ns-kortingskaart' over op een reguliere chipkaart?

• 12 juni 2014
  • 3 reacties
  • 240 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
hallo alweer. nog bedankt voor het antwoorden van mijn laatste vraag; maar nu dus dit: ik betaal al sinds jaar en dag voor mijn voordeeluren abbonnement, maar sinds ik mijn ns kaart per ongeluk demagnetiseerde door hem naast mijn smartfoon in mijn broek te bewaren meer dan een jaar geleden kan ik dus geen gebruik meer maken van het abbonement waar ik dus wel voor betaal.

ik heb contact opgenomen met translink systems alwaar ik mijn defecte kaart indertijd naar toe zond. ik was een procedureel dingetje vergeten aan te kruisen oid, en in de tussentijd zijn ze mijn kaart "kwijtgeraakt". iemand vertele me ooit dat ik dat abbonement kon 'overladen' naar een andere ov chipkaart, maar wat en hoe weet ik niet meer.

kan iemand me vertellen wat de procedure is en bij wie ik dan moet zijn?

alvast bedankt, hg rietveld
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 12 juni 2014, 16:52

Hallo Herby,

Ten eerste: graag gedaan, daar zijn we voor! 🙂 Ik heb je topic verplaats naar OV-chipkaart om de vindbaarheid te vergroten. Op het moment dat je OV-chipkaart met abonnement niet meer werkt dien je hier een duplicaat voor aan te vragen via Klantenservice OV-chipkaart. Mocht je in de tussentijd wel met korting willen reizen dan kunnen wij je reisproduct wel tijdelijk op een anonieme kaart zetten voor je. Mocht je dit willen dan ontvang ik graag een privé bericht van je.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Herby,

Ten eerste: graag gedaan, daar zijn we voor! 🙂 Ik heb je topic verplaats naar OV-chipkaart om de vindbaarheid te vergroten. Op het moment dat je OV-chipkaart met abonnement niet meer werkt dien je hier een duplicaat voor aan te vragen via Klantenservice OV-chipkaart. Mocht je in de tussentijd wel met korting willen reizen dan kunnen wij je reisproduct wel tijdelijk op een anonieme kaart zetten voor je. Mocht je dit willen dan ontvang ik graag een privé bericht van je.
Goedendag.

Ik heb hetzelfde 'probleem' als Herby.

De oorspronkelijke voordeelurenkaart is ouder dan een jaar na de geldigheid.
Hierdoor kan blijkbaar geen duplicaat meer aangevraagd worden.
De website meldt na het aanvragen steeds: "U kunt deze kaart niet vernieuwen, omdat deze al is beëindigd."

Er is echter wel jaarlijks netjes betaald voor het voordeelurenabonnement en nu het gebruik van geprinte kaartjes gaat vervallen, is een werkende kaart met het abonnement erop echt nodig.
Ik heb ook een reguliere persoonlijke OV-chipkaart waar het abonnement tijdelijk op staat, maar dit vervalt binnenkort alweer.

Volgens zowel de OV-chip 0900, als de NS 0900 hulplijn, kan mijn voordeelurenabonnement niet 'vast' op deze nieuwe persoonlijke kaart worden gezet.
De OV-chip-dame verwees me naar de NS en de heer die ik daar sprak verwees me naar de www.ov-chip.nl/verlopenkaart website, waar ik dus geen nieuwe kaart blijk te kunnen aanvragen.

Hoe bekom ik nu een werkende kaart met het bestaande (en betaalde) abonnement?

Vriendelijke groet,
Cindy.
Badge
Goedendag.

Ik heb hetzelfde 'probleem' als Herby.

De oorspronkelijke voordeelurenkaart is ouder dan een jaar na de geldigheid.
Hierdoor kan blijkbaar geen duplicaat meer aangevraagd worden.
De website meldt na het aanvragen steeds: "U kunt deze kaart niet vernieuwen, omdat deze al is beëindigd."

Er is echter wel jaarlijks netjes betaald voor het voordeelurenabonnement en nu het gebruik van geprinte kaartjes gaat vervallen, is een werkende kaart met het abonnement erop echt nodig.
Ik heb ook een reguliere persoonlijke OV-chipkaart waar het abonnement tijdelijk op staat, maar dit vervalt binnenkort alweer.

Volgens zowel de OV-chip 0900, als de NS 0900 hulplijn, kan mijn voordeelurenabonnement niet 'vast' op deze nieuwe persoonlijke kaart worden gezet.
De OV-chip-dame verwees me naar de NS en de heer die ik daar sprak verwees me naar de www.ov-chip.nl/verlopenkaart website, waar ik dus geen nieuwe kaart blijk te kunnen aanvragen.

Hoe bekom ik nu een werkende kaart met het bestaande (en betaalde) abonnement?

Vriendelijke groet,
Cindy.

Hoi Cindy, als ik het goed begrjip is je OV-chipkaart langer dan een jaar verlopen. Dan kan het bedrijf OV-chipkaart je niet meer helpen met een duplicaat. We kunnen het abonnement niet op je nieuwe kaart plaatsen. Maar zou je me via een privebericht je naw- gegevens en je OV-chipkaart willen sturen? Misschien kan ik je verder helpen.

Reageer