Alsnog bedankt voor de gele beschermhoes voor het pasje. Het was eerder al tweemaal stuk gegaan, ondanks een voorzichtige behandeling. Maar zoals de conducteur er vandaag mee omging, betekent dat we weer terug bij af zijn: het pasje werd uit de hoes geschoven voor het inscannen. Ik kreeg toen het pasje én het hoesje los van elkaar terug. Opnieuw inschuiven gaat niet gemakkelijk. En al helemaal niet op een kleine ruimte, zoals op een zitplaats. De volgende defecte kaart is zo dus weer een kwestie van tijd. En wéér kosten voor de aanvraag van een nieuwe, natuurlijk... 😞
icon
Beste antwoord door Loes 18 februari 2014, 23:13
Heb eigenlijk maar één tip in dit geval. Schuif zelf het pasje er ver genoeg uit zodat de conducteur de foto kan zien voordat je het pasje aan de conducteur overhandigd. Conducteur kan dan de foto zien, duwt deze vaak zelf al terug, scant de kaart en iedereen is gelukkig.
Mooi om te lezen Bart, want zo doe ik vaak de OV-chipkaarten goed in de hoesjes en geef ik reizigers dezelfde tip 😃. Wij kunnen de kaartje door het hoesje heen scannen en willen inderdaad de foto zien op de kaart. Supertip Bart.
Bekijk origineel