beantwoord

Hoe lang duurt de aanvraag van een persoonlijke OV-chipkaart?

• 11 april 2014
  • 4 reacties
  • 92481 Bekeken

Ik kan de OV chipkaart online of aan een balie op stations aanvragen. Hoe lang duurt dit?

Zou ik bij de balie bijvoorbeeld een half uur later kunnen weglopen met mijn pasje?
icon

Beste antwoord door Loes 11 april 2014, 10:24

Hoi Janna89,

Op deze site staan de levertijden voor een persoonlijke OV-chipkaart. Deze variëren tussen gemiddeld drie werkdagen tot twee weken.

De OV-chipkaart zal of via een papier aangevraagd moeten worden of online, deze site geeft de mogelijkheid tot aanvraag, kan je hem online aanvragen.

De balies op de stations kunnen je alleen maar de papieren versie meegeven om hem aan te vragen, de OV-chipkaart wordt op een centrale plaats gemaakt, vandaar dat je hem niet kan aanvragen op het station en direct daarna mee kan nemen helaas.

Succes met de aanvraag.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Janna89,

Op deze site staan de levertijden voor een persoonlijke OV-chipkaart. Deze variëren tussen gemiddeld drie werkdagen tot twee weken.

De OV-chipkaart zal of via een papier aangevraagd moeten worden of online, deze site geeft de mogelijkheid tot aanvraag, kan je hem online aanvragen.

De balies op de stations kunnen je alleen maar de papieren versie meegeven om hem aan te vragen, de OV-chipkaart wordt op een centrale plaats gemaakt, vandaar dat je hem niet kan aanvragen op het station en direct daarna mee kan nemen helaas.

Succes met de aanvraag.
Reputatie 1
Zo snel gaat dat helaas niet. Het duurt ongeveer twee weken voor je OV-chipkaart binnen is.
Dacht ik ook, maar kijk maar eens op de site van OV-chipkaart Daar staat duidelijk online binnen gemiddeld drie werkdagen.
Mijn ervaring is inderdaad, zoals Loes al zegt, dat een OV-chipkaart die digitaal is besteld binnen een aantal werkdagen binnen is (duurde in mijn geval zo'n 5 werkdagen).

Reageer