beantwoord

Hoe lang kun je reizen nadat je bent ingecheckt?

• 17 juli 2014
  • 8 reacties
  • 7104 Bekeken

Stel ik reis van Amsterdam naar Rotterdam, maar stap onderweg enkele keren uit waardoor ik langer dan gebruikelijk onderweg ben naar mijn eindbestemming. Kan ik dan nog uitchecken of zit daar ook een soort tijdslot op?
icon

Beste antwoord door theofiel 17 juli 2014, 09:08

Uitchecken is mogelijk tot 6 uur na het inchecken.
Bekijk origineel

8 reacties

Uitchecken is mogelijk tot 6 uur na het inchecken.
Reputatie 3
Badge
Denk er wel aan dat je formeel in ieder geval altijd moet uitchecken als je het stationsgebied verlaat (d.w.z.: het laatste paaltje voorbij loopt). En als het dan langer dan 35 minuten duurt voordat je weer incheckt, wordt je reis alsnog (tariefmatig) in tweeën gesplitst. Maar dan weer niet als je reist met een eenmalige chipkaart, om het wat gemakkelijker te maken 🆒.
Welkom op het Serviceforum, regenboom. Theofiel heeft het juiste antwoord gegeven, dank daarvoor. Dit topic heb ik verplaatst naar OV-chipkaart, om de vindbaarheid te vergroten.
Dit lijkt niet helemaal waar: vanmorgen op Steenwijk ingecheckt om 7:10, vergeten uit te checken in Delft. Nu, om 16:45 houd ik m’n kaart voor het paaltje om in te checken voor de terugreis, zegt het paaltje doodleuk “u bent nu uitgecheckt”.

en daar zit dus meer dan 9 uur tussen!
Dit lijkt niet helemaal waar: vanmorgen op Steenwijk ingecheckt om 7:10, vergeten uit te checken in Delft. Nu, om 16:45 houd ik m’n kaart voor het paaltje om in te checken voor de terugreis, zegt het paaltje doodleuk “u bent nu uitgecheckt”.

Dat is wel apart, ik kon afgelopen zondag 2 keer inchecken binnen 15 minuten. De eerste was bij instappen van een vervangend vervoer bus, bij uitstappen stond er geen paaltje om weer uit te checken maar om naar het perron te gaan moest ik wel inchecken bij de gesloten poortjes. Gevolg is dat ik nu een gemiste uitcheck heb, nee lummels, die uitcheck was geheel niet mogelijk

Je reageert op een erg oud topic, Ernie4you. Echter heb je wel gelijk, normaliter wordt je automatisch uitgecheckt tenzij je een poortje passeert. Alleen bij poortjes staat altijd vast of je in- of uitcheckt. Via onze Klantenservice kun je laten controleren wat er precies is gebeurt en eventueel restitutie vragen. Je kunt het beste via Sociale Media of Live Chat contact opnemen.
Je reageert op een erg oud topic, Ernie4you. Echter heb je wel gelijk, normaliter wordt je automatisch uitgecheckt tenzij je een poortje passeert. Alleen bij poortjes staat altijd vast of je in- of uitcheckt. Via onze Klantenservice kun je laten controleren wat er precies is gebeurt en eventueel restitutie vragen. Je kunt het beste via Sociale Media of Live Chat contact opnemen.

Ik kom op dit erg oude topic via google, omdat ik probeer te achterhalen na hoeveel tijd er een automatische check-out plaatsvindt. En ik vind alleen de 6 uur terug (hier op ns, maar bijvoorbeeld ook op 'goeievraag.nl'.) die inmiddels kennelijk niet meer klopt.

No offence Jouke-NS, maar ook jij geeft geen eenduidig antwoord.
Het is kennelijk geen 6 uur, maar na hoeveel tijd is het dan wel? Of is het altijd om 4:00 am? Of nooit?

Dus vul in: normaliter wordt je, na xx uur, automatisch uitgecheckt tenzij je een poortje passeert. 🤔😉

PS: met de klantenservice om reizen 'recht' te zetten en de eventuele resitutieregeling ben ik bekend; daar gaat dit topic ook niet over.
Het is precies zes uur na het eerste check-in moment Ernie4you!

Reageer