beantwoord

Hoe regel ik korting voor alleenreizende kinderen?

• 4 juni 2014
  • 7 reacties
  • 927 Bekeken

Hoe zet ik standaard de korting voor alleenreizende kinderen op De Ov chipkaart? Ik weet dat mijn zoon elke reis die hij maakt langs de automaat kan om de korting op zijn persoonlijke chipkaart te zetten. Dit vindt hiji omslachtig. Hij is altijd onder de 12 jaar, dus dat moet toch standaard op zijn kaart gezet kunnen worden?

Nu vindt hij het prettig als ik thuis papieren kaartjes print, maar als straks overal toegangspoorten staan worden de papieren kaartjes met chip duurder.
icon

Beste antwoord door Dennis 4 juni 2014, 14:33

Hoe zet ik standaard de korting voor alleenreizende kinderen op De Ov chipkaart? Ik weet dat mijn zoon elke reis die hij maakt langs de automaat kan om de korting op zijn persoonlijke chipkaart te zetten.
Die bestaat niet, er is alleen samenreiskorting.

Nu vindt hij het prettig als ik thuis papieren kaartjes print, maar als straks overal toegangspoorten staan worden de papieren kaartjes met chip duurder.

Vanaf 9 juli is de Railrunner geldig voor een alleenreizend kind. Deze blijft verkrijgbaar als e-ticket voor € 2,50 voor een dag, wat in veel gevallen juist voordeliger is dan de reiskosten voor een alleenreizend kind nu zijn.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hoe zet ik standaard de korting voor alleenreizende kinderen op De Ov chipkaart? Ik weet dat mijn zoon elke reis die hij maakt langs de automaat kan om de korting op zijn persoonlijke chipkaart te zetten.
Die bestaat niet, er is alleen samenreiskorting.

Vanaf 9 juli is de Railrunner geldig voor een alleenreizend kind. Deze blijft verkrijgbaar als e-ticket voor € 2,50 voor een dag, wat in veel gevallen juist voordeliger is dan de reiskosten voor een alleenreizend kind nu zijn.
Huh? Die bestaat niet? Kinderen van 4 tot en met 11 die alleen reizen krijgen echt 40% korting hoor! En op korte stukjes gaat het bij enkele reis om een bedrag van 1,50 euro. Dat wordt met een railrunner een stuk duurder!
Reputatie 6
Badge +2
Kinderen van 4 tot en met 11 die alleen reizen krijgen echt 40% korting hoor! [op zijn persoonlijke chipkaart]
Ik had begrepen dat een alleenreizend kind bij NS alleen met een papieren kaartje korting krijgt. Ik ken geen product kinderkorting op een persoonlijke chipkaart. Staat dat ergens? In http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/veelgestelde-vragen.html staat dat er als alternatief voor een papieren kaartje niet bij.

En op korte stukjes gaat het bij enkele reis om een bedrag van 1,50 euro. Dat wordt met een railrunner een stuk duurder!
Inderdaad, op een kort stukje enkele reis is een Railrunner duurder.
Dat is toch byzonder: of misschien zelfs bizar. Alleen met papieren kaartje korting. Het product blijft toch hetzelfde (kind die alleen in de trein zit).
En straks staat ie voor dichte poortjes..

Lekker geregeld met die OV chipkaart... (NOT!)
Ha patricia200, Welkom op het NS Service Forum! Tot 09/07 Kunnen onze kleine reizigers tot 11 jaar reizen op een kaartje met korting. Daarna is het inderdaad mogelijk om met een eenmalige OV-Chipkaart te reizen; op deze kaart (zonder toeslag) kan een railrunnen worden geplaatst. Het antwoord van Dennis is dus juist. Weet je zo voldoende?

Ik heb je topic verplaatst naar OV-Chipkaart om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reputatie 6
Badge +2
Voor een alleenreizend kind zonder abonnement zoals Dal Voordeel geldt vanaf 9 juli, samengevat:
- bij een enkele reis van minder dan 10 tariefenheden: geen kinderkorting meer, het kind betaalt vol tarief op saldo of met een e-ticket
- bij meer reizen op een dag, bijvoorbeeld heen en terug op 1 dag, en/of meer tariefeenheden: Railrunner
Het antwoord is duidelijk.

Jammer dat de regel is aangepast. Hij reist ongeveer 1x per week een klein stukje. Dit was 1,50 euro, en wordt nu zonder korting 2,50 euro. Met of zonder railrunner maakt voor ons niet uit.

(de aansluiting op de heenweg is niet goed, dus we brengen met de auto naar school, en op de terugweg treint hij). Ik denk dat een kortingskaart voor buiten de spits net duurder is dan gewoon op de ov chip reizen.)

Reageer