Hoe reis je met de trein?Wie kan mij helpen

• 18 december 2014
  • 10 reacties
  • 9417 Bekeken

Als ik van delft naar roermond wil heb ik begrepen dat ik eerst ns trein reis moet activeren...maar dan
Moet ik er voldoende saldo opzetten.Maar dan?.......gewoon in checken bij zo poortje op het station en naar de trein lopen die ik moet hebben?

En dan ver volgens uitchecken op plaats van aankomst?

HELP IK GA NOOITMET DE TREIN:D

10 reacties

Want hoe weet de controleur in de trein dan of ik betaald heb voor me reis
Voor je eerste treinreis moet je inderdaad 'reizen op saldo bij NS' activeren bij de automaat. Vervolgens moet er voldoende saldo op je OV-chipkaart gezet worden, zodat je kunt inchecken. Dat inchecken kan, afhankelijk van het station, bij een poortje of incheckpaal. Aan het eind van de reis check je op dezelfde manier uit. De conducteur kan eventueel controleren of je bent ingecheckt door je kaart te scannen.
Reputatie 4
Badge
Als je heel weinig met de trein en de bus reist, kun je ook op het station eenmalige OV-chipkaart uit de automaat halen en daarmee reizen (ook daarmee niet vergeten in te checken!). Dan betaal je 1 euro meer, maar heb je geen eigen OV-chipkaart nodig.
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/kaartkeuze/eenmalige-chipkaart.html

Je kunt ook thuis een e-ticket kopen via internet. Daar zit geen euro opslag op.
http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/e-ticket.html
Let goed op bij de aanschaf, want als je eenmaal een e-ticket hebt besteld en betaald kun je het niet meer wijzigen of annuleren.

Reis je vaker met de trein, dan kun je beter een OV-chipkaart nemen en die opladen. Voor een treinreis (normaal tarief, zonder korting), moet er 20 euro op je kaart staan. Je checkt in op je vertrekstation en uit op je aankomststation. Als je onderweg overstapt en van vervoerder wisselt (bv NS naar Connexion) dan moet je eerst uitchecken (in dat geval bij NS) en dan inchecken (bij Connexion in dit voorbeeld).

Goede reis!
Als ik van delft naar roermond wil heb ik begrepen dat ik eerst ns trein reis moet activeren...maar dan
Moet ik er voldoende saldo opzetten.Maar dan?.......gewoon in checken bij zo poortje op het station en naar de trein lopen die ik moet hebben?

En dan ver volgens uitchecken op plaats van aankomst?

HELP IK GA NOOITMET DE TREIN:D

Beste Suus.mus,

Je bent al voorzien van wat info maar ik zal alles even op een rijtje voor je zetten. Je hebt drie opties als je wil reizen met de trein.

1. OV-chipkaart. Dit kan een persoonlijke of een anonieme zijn. Voordat je gaat reizen met deze kaart dien je het "reizen op saldo" te activeren. Dit doe je simpelweg door saldo op je OVchipkaart te laden bij een NS kaartautomaat. Als je geen abonnement hebt is het instaptarief bij NS 20 euro. Dit dien je dan ook op je kaart te hebben staan. Als je incheckt wordt dit tarief van je OVchipkaart afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het verrekend met de ritprijs. De reis kan bijvoorbeeld 5 euro zijn. Dan wordt er bij het inchecken 20 euro van je kaart afgetrokken en bij het uitchecken 15 euro weer teruggestort.

2. Een E-ticket. Deze kan je online kopen, klik op deze link voor meer informatie. Dit betaal je met I-Deal. De ticket kan je in de trein laten zien, je hoeft er verder niet mee in te checken.

3. De eenmalige chipkaart. Alle info hierover lees je .
Reputatie 4
Badge

3. De eenmalige chipkaart. Alle info hierover lees je .

Dit antwoord van Robby NS is niet af.

Suus.mus als je verder niet of bijna nooit met OV reist, zou ik niet aan de OV-chipkaart beginnen, maar een eenmalige chipkaart kopen bij de automaat of thuis een e-ticket printen.
Verkeerd geknipt of geplakt 😃
O wat fijn zoveel reacties.....Bedant allemaaL ze zijn erg nuttig geweest.
Ik kom zeker terug op het forum
Ik wil van Tilburg naar Deurne komend week-end?
Reputatie 7
http://www.ns.nl/reisplanner
Ik wil van Tilburg naar Deurne komend week-end?

Welkom op ons forum GerCa.2312. Je hebt je aangemeld voor een openbaar platform waar reizigers elkaar proberen te helpen. Je reageert is een oud topic met een andere vraag. Je zou dus de keuze kunnen maken zelf een topic aan te maken met je vraag. Probeer er eerst zelf uit te komen door onze reisplanner te raadplegen.

Reageer