Hoe vraag ik automatisch opladen aan? | NS Community
beantwoord

Hoe vraag ik automatisch opladen aan?

  • 2 June 2014
  • 4 reacties
  • 7913 Bekeken

Ik heb net een dal-voordeel abonnement aangeschaft met daarbij een persoonlijke OV-chipkaart, nu wil ik automatisch opladen toevoegen maar ik kan nergens in "mijn NS" vinden waar ik dat zou kunnen doen? Het lijkt me logisch dat ik dit nu al zou kunnen doen voordat mijn OV-chipkaart geleverd zodat ik niet naar een automaat hoef om dit product dan op de kaart te zetten.

Mis ik ergens iets in de procedure? Ik ben nergens bij het aanmelden een optie tegengekomen om 10, 20 of 50 euro automatisch te laden.
icon

Beste antwoord door Thom 2 June 2014, 15:26

Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Dag Hoevenpe, welkom op het forum. Wat Thom aangeeft, klopt. Automatisch opladen is een product van het bedrijf OV-chipkaart. En via de link van Thom kan je automatisch opladen aanvragen.
ps ik heb de titel een beetje aangepast
Reputatie 7
Badge +4
Hoevenpe, het is helaas zo dat als u automatisch wilt opladen het bekend moet zijn voor welk nummer het geldt. Als u dat nummer nog niet heeft, is het nog niet mogelijk en zult u even geduld moeten hebben. Dit geldt ook bij KidsVrij. Hoewel NS een termijn van twee weken aanhoudt, heeft u doorgaans de spullen binnen een week in huis.
Reputatie 7
Badge +4
Automatisch opladen moet via OV-chipkaart en niet via Mijn NS. Het is een veel voorkomend misverstand. Bedenk daarbij dat NS slechts een van de gebruikers is van de OV-chipkaart, al is het wel de grootste, denk ik. Probeert u het hier:

https://www.ov-chipkaart.nl/reizen/ovchipkaartopladen/automatischopladen/

Als het zover is kunt u het wel activeren middels een kaartautomaat van NS maar ook bij andere vervoerders. Het is een handige optie en voorkomt veel ergernis.
Bedankt voor je snelle reactie,


Toch lijkt het alsof ik in een 'kip-ei' situatie terecht gekomen ben: ik heb nu een account aangemaakt op ov-chipkaart.nl alleen daar kan ik pas verder als ik het nummer van mijn ov-chipkaart koppel. Dat nummer weet ik echter pas als ik de kaart die ik bij de NS besteld heb ontvangen heb.

Klopt het dat ik nu toch eerst moet wachten op mijn kaart alvorens ik producten kan laden (die ik dan in de winkel moet activeren), of is er nog een manier om mijn bestelling te koppelen aan mijn account en de kaart met geactiveerde producten te ontvangen?

Hetzelfde probleem heb ik met 'kids-vrij', daarvoor heb ik ook eerst de ov-chipkaarten van mijn kinderen nodig (die ik nog moet aanmaken) om pas als ik die nummers weet ze via 'Mijn NS' te koppelen aan mijn abonnement?

Reageer