Op vrijdag 20 maart moest ik mijn werk onderbreken omdat mijn zoon ernstig ziek is geworden. Ik zag dat mijn trein er al stond, en omdat ik wist dat ik nog 15 euro op mijn ov chip staat, heb ik (naar mijnweten) ingecheckt (niet gekeken, hoorde een piep). Bij controle in de trein zei de conductrice dat ik niet ingecheckt was omdat mijnsaldo te laag was. Heb haar uitgelegd dat mij is verteld minimaal 10 euro. Maar heb toch een uitstel van Betaling gekregen. Ik vind dit zo vervelend, terwijl ik wel voldoende op mijn ov chip heb, is toch te gek voor woorden dat 15 euro op ov chip niet genoeg is voor een rit van 4,10 euro.
Beste antwoord door Janou NS
Op vrijdag 20 maart moest ik mijn werk onderbreken omdat mijn zoon ernstig ziek is geworden. Ik zag dat mijn trein er al stond, en omdat ik wist dat ik nog 15 euro op mijn ov chip staat, heb ik (naar mijnweten) ingecheckt (niet gekeken, hoorde een piep). Bij controle in de trein zei de conductrice dat ik niet ingecheckt was omdat mijnsaldo te laag was. Heb haar uitgelegd dat mij is verteld minimaal 10 euro. Maar heb toch een uitstel van Betaling gekregen. Ik vind dit zo vervelend, terwijl ik wel voldoende op mijn ov chip heb, is toch te gek voor woorden dat 15 euro op ov chip niet genoeg is voor een rit van 4,10 euro.
Hallo Wendy! Welkom op het NS Forum. Wat vervelend dat dit heeft plaats gevonden. Ik help jou hier graag verder mee. Zou jij in een privébericht het kenmerknummer van de boete kunnen doorgeven? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Ov-chipkaart".