beantwoord

Hoe wordt het aantal benodigde uitcheckpaaltjes op de stations bepaald?

• 12 februari 2015
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

Ik woon in Amersfoort Vathorst en we hebben daar op elk perron 2 paaltjes om uit te checken, maar wanneer je in de spits reist, moet je echt in een lange rij om uit te kunnen checken. Misschien kunnen er extra paaltjes geplaatst worden?
icon

Beste antwoord door wsm 12 februari 2015, 21:04

NS probeert uiteraard de hoeveelheid paaltjes optimaal af te stemmen op de vraag.
Helaas kan het voorkomen dat het door onverwachte omstandigheden of in de spits wat drukker is bij de paaltjes.
Het is op een gegeven moment niet meer rendabel om voor die paar minuten drukte per dag extra paaltjes in te gaan zetten. Wachten voor het uitcheckpaaltje in de spits hoort er gewoon bij, net zoals staan in de trein.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
NS probeert uiteraard de hoeveelheid paaltjes optimaal af te stemmen op de vraag.
Helaas kan het voorkomen dat het door onverwachte omstandigheden of in de spits wat drukker is bij de paaltjes.
Het is op een gegeven moment niet meer rendabel om voor die paar minuten drukte per dag extra paaltjes in te gaan zetten. Wachten voor het uitcheckpaaltje in de spits hoort er gewoon bij, net zoals staan in de trein.
Gewoon een x aantal paaltjes bestellen (budget opmaken) en ze lukraak ergens neerzetten.
De reactie van wsm kan ik me voor een groot gedeelte in vinden. Op veel kleinere stations is het een paar momenten per dag tijdens de spits erg druk en het is niet erg waarschijnlijk dat er uitbreiding zal plaatsvinden van het aantal paaltjes. Echter is het ook niet zo dat het nooit gebeurt. Zo zal ik de melding over Amersfoort Vathorst doorgeven aan de locatiebeheerder.
Dus NS vindt echt dat wachten voor het paaltje erbij hoort ?

Waar is de tijd gebleven dat de OV chipkaart alles veel sneller moest maken ? Niet meer wachten voor de automaat, nee nu wachten voor het paaltje.
Reputatie 1
Badge
de sleutel is natuurlijk doodsimpel-kan iedereen die rekenen heeft geleerd zelf wel bedenken: aantal reizigers per werkdag, dat levert gemiddeldes op van x per half uur.
Alleen: dat werkt enkel goed als de reizigers heel gespreid over de dag aankomen-en dit is een typisch Spitsforensenstation-dus tussen 17-18 heb je misschien wel meer als 50% van de hele dag. En dan krijg je dat.
Wachten voor die enorme rijen die altijd voor die automaat zouden staan is me eigenlijk nog nooit overkomen in de vele jaren dat ik en iedereen daar moesten kopen. Vind ik typisch USA-papagaaien-dat volk is daar allergisch voor en betaalt extra om rijen te mijden. Behalve dan in AMs-C met al die onwetende toeristen, die dan op het eind hun bankpasje geweigerd zien.
Ik moet wel zelf saldo bijboeken-dat gaat bij GVB-automaten van de metro stukken sneller en gebruiksvrindelijker als wat NS kan bieden. En ook nog in elk gewenst hele EUR-bedrag.
Wachten voor het uitcheckpaaltje in de spits hoort er gewoon bij, net zoals staan in de trein.

Op zich geen enkel probleem natuurlijk, maar het wordt (voor NS) vervelender als de rij voor het paaltje in de trein eindigt. Ik heb dat nu een paar keer meegemaakt en zolang uitstappers om die reden de trein niet uit kunnen, loopt de trein vertraging op.

Reageer