beantwoord

hoeveel saldo ov chipkaart

• 24 november 2019
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Hoeveel saldo moet er op je kaart staan als je met de trein wil? Ik heb een studentenov waardoor ik met  40% korting reis in het weekend. Nu moet ik van Rotterdam centraal naar Amsterdam centraal. Is het dan voordeliger om op te laden of een los kaartje te kopen? En hoeveel laad ik dan op. 

icon

Beste antwoord door Robert B 24 november 2019, 13:14

Voor reizen met een studenten-ov (SRP) op saldo is €6 op je kaart voldoende, want je kaart mag €4 in de min komen.

Wil je met de IC direct, dan kan je de toeslag daarvoor laden bij de rode toeslagzuil op het perron, dat kost € 1,56 en gaat ook van je saldo af.

Als je dus €10 op je kaart laadt zit je goed. Een enkele reis (met 40% korting) kost € 9,66 plus eventueel die ICd toeslag dus. Voor retour wordt dat dus €20.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je een los kaartje koopt moet je vol tarief betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je met korting wilt reizen moet je met jouw OV chipkaart inchecken. Je moet minimaal €10:op de kaart zetten om te kunnen inchecken.

Hallo Ninablank, welkom op de NS Community. 

Met een los ticket loop je inderdaad de korting mis. En het is inderdaad 10,- euro instaptarief. Is het gelukt?

Badge +3

Voor reizen met een studenten-ov (SRP) op saldo is €6 op je kaart voldoende, want je kaart mag €4 in de min komen.

Wil je met de IC direct, dan kan je de toeslag daarvoor laden bij de rode toeslagzuil op het perron, dat kost € 1,56 en gaat ook van je saldo af.

Als je dus €10 op je kaart laadt zit je goed. Een enkele reis (met 40% korting) kost € 9,66 plus eventueel die ICd toeslag dus. Voor retour wordt dat dus €20.

Reageer