Hoeveel storingen zijn er geweest met de ov chipkaart tot nu toe?

• 8 mei 2015
  • 6 reacties
  • 196 Bekeken

Ik heb dit gegeven nodig voor school.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat bedoel je precies deheteen? Ik verwacht niet dat je op deze manier enige nuttige informatie gaat vinden. Bijvoorbeeld:
- Reizigers kunnen hun eigen chipkaart slopen zonder dat ze het door hebben, door hem te vaak te buigen/de chipkaart werkt niet meer en kan niet meer gelezen worden. Komt dagelijks voor bij tientallen mensen.
- De Cico's (incheckpaaltjes) kunnen defect zijn of verkeerd zijn ingesteld
- Bij het aanschaffen van een persoonlijke OV chipkaart kunnen dingen misgaan zoals verkeerde foto, naam of geslacht op de kaart
- Het kan verkeerd gaan bij het laden van een product op de kaart (verkeerde abonnement, verkeerde datum etc).
- De prijsberekening van de rit kan verkeerd gaan
- Poortjes kunnen gesloten blijven terwijl ze eigenlijk open moeten gaan
- De centrale servers van TLS kunnen uitvallen door stroomstoring o.i.d.

Kortom: wat bedoel je nu eigenlijk precies?
Reputatie 1
Badge
Leer eerst eens een beetje nadenken voor je zomaar een vraag de cloud inslingert. of leren leraren dat tegenwoordig niet meer? En om wat voor soort school gaat het-maakt nogal wat uit of het LS, MBO of nog wat anders is.
Er zijn tenminste 1000en storingen geweest-want op zich is dat ding inmiddels al ruim 7 jaar in NL in gebruik-en niet enkel bij NS-vooral de metro was de aanvoerder destijds. Storingen kunnen door allerlei oorzaken komen-denk zelf nog eens na welke bvb, er kan nog veel meer misgaan als wat keuze hierboven al noemt. En het maakt ook nogal wat uit of het in rijdende bus/tram of stationnaire stations=-metro/trein is.
Er is maar een algemeen nadeel aan: de schuld komt vrijwel altijd bij de reiziger te liggen, die dan zelf maar moet zien uit te zoeken hoe het teveel betaalde kan terugeisen.
Ik bedoel storingen door het systeem, en dus niet door de reiziger zelf

Wat heeft een aantal zonder enige context voor waarde?
Reputatie 6
Badge +1

Welke storingen? En van welk systeem?

Vervoerders zijn bij mijn weten zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van paaltjes, dus als het gaat om storingen van paaltjes: van wie? Alle vervoerders? Alleen NS? En waar? Heel NL? Provincie Drenthe? En wanneer? Eén dag, een jaar?
Of gaat het om onjuiste kostenberekeningen? Of onjuiste instellingen? Stroomuitval, falende poortjes, abonnementsproblemen? Of gaat het om het 'systeem' van de OV chipkaart website (gegevens inzien) of webshop? Of de webomgevingen van NS, Arriva, Syntus, Veolia etc.?
Ik denk dat je je vraag even verder moet specificeren 'deheteen'. Het is zo niet duidelijk.

Reageer