Je krijgt dit terug als je je kaart beëinidigt. En wanneer is dat? Nooit, tenzij je beslist NOOIT meer met het openbaar
vervoer te reizen, wat vrij onwaarschijnlijk is in een heel leven. Het wil dus zeggen dat de NS feitlijk 10 euro van je steelt, onder het
mom van administratiekosten of anderszins. Sorry dat ik het zo zeg, maar ik vind dit walgelijk.
De vraag aan NS: waarom moet ik (en iedereen) zorgen voor een mooie financieel potje bij de NS? En wanneer gaan jullie dit terugdraaien?
Beste antwoord door Hertog
En B: via welke route dat geld gaat, dat is niet interessant voor de consument. Natuurlijk
is er een verklaring, die is er altijd. Uiteindelijk is het heel simpel, het is jouw geld en dat moet jij erop zetten en erop laten staan en anders heb jij een probleem. Je kunt kiezen dan tussen niet reizen of wel reizen. Toe zeg!
Je kunt ook reizen zonder gebruik te maken van de OV-chipkaart. Op die manier houd je die €10 gewoon in je zak.
Als je een wegwerp-kaartje bij de automaat koopt kun je ook gewoon met de trein mee.