beantwoord

iets misgegaan bij inchecken, resulteert boete

• 7 januari 2015
  • 4 reacties
  • 234 Bekeken

Ik reis voor mijn werk 1 a 2 x per maand van maastricht naar amsterdam en ondervind eigenlijk nooit problemen met de chipkaart, maar vandaag is bij het inchecken op Amsterdam CS iets misgegaan.
Rond 19.00 chipkaart bij poortjes ingecheckt (duidelijke piep ook dat kaart is geaccepteerd), echter in de trein geeft conducteur aan dat kaart niet ingecheckt is...
Mijn kaart staat op automatisch opwaarderen en er kan dus nooit een tekort zijn.

Sterker bij uitchecken vanochtend in Amsterdam stond er 0,61 op de kaart, in de trein ziet conducteur 10,61. Er heeft dus wel een opwaardering plaatsgevonden om te kunnen reizen, maar kaart niet ingecheckt...raar.

Ik kon me het beste maar melden bij de servicebalie in maastricht, maar deze was al gesloten zojuist. Daarom wend ik me nu tot jullie. Wat is er mis gegaan? ga ik hier vaker last van hebben?

En ik reken erop dat jullie dit kunnen corrigeren, zodat het 'uitsel van betaling / vervoerbewijs' (kenmerk H 208683) kan worden omgezet naar de normale reis op mijn chipkaart zodat ik de reizen ook kan declareren bij mijn werkgever.

Groet, Marcel
icon

Beste antwoord door Thijs NS 8 januari 2015, 09:46

Wanneer je automatisch opladen aan hebt staan verwacht ik dat er iets mis is gegaan met inchecken. Dat kun je in je MijnNS nakijken. Ik kijk graag voor je naar de boete. Kun je daarvoor een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens en geboortedatum? Je kunt een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Heb je al gekeken bij de kaartautomaat of op mijn-ns (kan 24 uur duren voordat de gegevens zichtbaar zijn) ?

Was het tijdstip van het bijladen van de 10 eur inderdaad op het tijdstip en plaats waarop er ingecheckt had moeten worden?
Als je automatisch opladen aan hebt, dan kun je eigenlijk nooit saldo te kort hebben. Zoals kamcom al zegt, check je reishistorie. Als je een MijnNS account hebt, kun je daar - als de transactie gemaakt is - je eindstation aanpassen, mocht je niet uitgecheckt zijn.

Mocht er iets fout gegaan zijn met het automatisch opladen, dan kun je coulance aanvragen bij NS. Dat kan iedereen één keer. Je hoeft dan geen wettelijke verhoging te betalen, maar alleen de daadwerkelijke ritprijs.
Wanneer je automatisch opladen aan hebt staan verwacht ik dat er iets mis is gegaan met inchecken. Dat kun je in je MijnNS nakijken. Ik kijk graag voor je naar de boete. Kun je daarvoor een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens en geboortedatum? Je kunt een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd Thijs.

Een MijnNS account had ik niet (alleen MijnOV-account) en heb ik alsnog aangemaakt. Wacht nu op de activatiecode om de kaart te koppelen.

Reageer