beantwoord

Ik ben mijn weekend vrij kaart verloren, dus hoe vraag ik een nieuwe

• 27 May 2021
  • 14 reacties
  • 147 Bekeken

Hoe vraag ik een nieuwe weekend vrij kaart aan?

icon

Beste antwoord door loklok8 27 May 2021, 18:21

Het belangrijkste is om als eerste de OV-Chipkaart te laten blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden, tegelijkertijd kunt u dan ook een nieuwe kaart aanvragen. Zie de website van OV-Chipkaart voor welke mogelijkheden er zijn om dat te doen. De abonnementen die op uw verloren kaart staan worden automatisch overgezet op uw nieuwe. 

Als u in de tussentijd, totdat u uw nieuwe kaart heeft ontvangen, gebruik wilt maken van uw abonnement kunt u die periode overbruggen met het Tijdelijk reisrecht

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het belangrijkste is om als eerste de OV-Chipkaart te laten blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden, tegelijkertijd kunt u dan ook een nieuwe kaart aanvragen. Zie de website van OV-Chipkaart voor welke mogelijkheden er zijn om dat te doen. De abonnementen die op uw verloren kaart staan worden automatisch overgezet op uw nieuwe. 

Als u in de tussentijd, totdat u uw nieuwe kaart heeft ontvangen, gebruik wilt maken van uw abonnement kunt u die periode overbruggen met het Tijdelijk reisrecht

Maar het probleem is ik kan hem niet blokkeren omdat ik de einddatum van mijn kaart niet weet, dus hoe moet het dan?

Reputatie 7
Badge +1

Bel in dat geval dan met de klantenservice van OV-Chipkaart op 0900-0980 (maandag t/m vrijdag van 7.00 uur tot 21.30 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 16.00 uur).

Zij zullen dan de kaart voor u blokkeren.

Badge +3

Als er een NS abonnement op je kaart staat kan je via https://www.ns.nl/selfservice/producten op Tonen op te halen producten klikken om de einddatum tezien (geldig tot).

Met die datum kan je dan de kaart vervangen via OV-chipkaart.

En wat betreft OV-chipkaart… Het is daar ook weer feest! (28-05-2021 om 00:30)

Hippe foutmelding met een beperkt bereikbaar 0900 nummer erbij, dat veel mensen niet eens kunnen bellen (buitenland en zo, of 0900 geblokkeerd bij prepay en zo).

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij hebben we het hier wel eens eerder over gehad, maar waarom staat in hemelsnaam de einddatum alleen in de oude MijnNS omgeving/lay-out en niet in de nieuwe? En hoe kom je, als je geen weet heb van die oude omgeving ooit nog vanuit de nieuwe bij die oude? 

Badge +3

Volgens mij hebben we het hier wel eens eerder over gehad, maar waarom staat in hemelsnaam de einddatum alleen in de oude MijnNS omgeving/lay-out en niet in de nieuwe? En hoe kom je, als je geen weet heb van die oude omgeving ooit nog vanuit de nieuwe bij die oude? 

Naar de oude vanuit de nieuwe omgeving niet meer (maar toevallig werkt het nog)

Je kunt bellen, tweeten of facebooken voor die info als je een NS abonnement hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Is toch superonhandig. Het stond er dus ooit zo handig bij en nu niet meer.

Badge +3

I wonder why, but my bed and pillows call.. :sleeping:

Reputatie 7
Badge +3

Als er een NS abonnement op je kaart staat kan je via https://www.ns.nl/selfservice/producten op Tonen op te halen producten klikken om de einddatum tezien (geldig tot).

Maar is dat de einddatum van het abonnement of van de OV-chipkaart?

Badge +3

Van de OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

De einddatum staat nog wel gewoon vermeld als je de kaart hebt gekoppeld in je OV-chipkaart.nl  account, dus advies om wanneer je een nieuwe kaart krijgt deze daar toe te voegen. Mocht je hem kwijtraken of de kaart raakt defect is die daar simpel te blokkeren.

Heel fijn dit weer! het nummer van de Ov-Chipkaart blabla is geblokkeerd! >:(

Hi RyanDeWilde, als je mij een privébericht stuurt kan ik wel even snel voor je kijken. Stuur je dan je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer?

RyanDeWilde inmiddels geholpen met de vervaldatum en Tijdelijk Reisrecht! :)

Reageer