beantwoord

Ik ben niet vergeten uit te checken!

• 30 juli 2019
  • 9 reacties
  • 449 Bekeken

Ik zie in Mijn NS dat ik twee keer achter elkaar niet in- of uitgecheckt zou hebben. Dat klopt niet. Zoals onderstaand screenshot laat zien ben ik om 15:30 ingecheckt in Utrecht en om 15:50 uitgecheckt in Amersfoort, maar op een of andere manier wordt dat niet gezien als één reis. Ik wil dit best terugvragen, maar dit is maar een beperkt aantal keren mogelijk en dit is niet mijn fout. Kunnen jullie dit fixen?

icon

Beste antwoord door Elisabethm 31 juli 2019, 13:55

Vandaag ben ik verder gekomen met de NS chat. Het is een systeemfout en ik heb niet teveel betaald, volgens NS. Ze doen hun best om dit z.s.m. op te lossen. Zojuist maar eens bij OV-chipkaart.nl ingelogd en daar staat het wel goed. Toch vreemd dat twee verschillende websites andere gegevens kunnen weergeven.
Bekijk origineel

9 reacties

De NS Community is een plek waar reizigers elkaar kunnen helpen, voor klantenservice vragen wil ik je verwijzen naar de bekende kanalen.

Je kan contact met de klantenservice opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Hi Elisabethm,

Zou het misschien kunnen dat je op Amersfoort het verkeerde poortje hebt genomen.

In Amersfoort heb je nl ook poortjes van Connexxion.
Hoi Activist,
Dank voor je antwoord. Nee, ik heb niet het verkeerde poortje genomen. Als bijna dagelijkse treinforens zal mij dat niet zo snel overkomen. Ik ga contact opnemen met de klantenservice.
Ik heb ook zoiets in de reishistorie. Dit komt door de storing von zondag. In de app van ov-chipkaart staan de juiste checkin en checkuit gegevens. Ik denk het duurt nog een dag of twee.
Nee, ik heb niet het verkeerde poortje genomen.

Er staat ook NS als vervoerder in je reishistorie, dus je hebt sowieso het goede poortje genomen.
Badge +3
Knap dat het systeem voor Amersfoort zonder incheck toch precies de juiste prijs kan berekenen voor een reis vanaf Utrecht 😆 Of heb je NS Flex?

Ik zou het nog een dagje aankijken inderdaad, en als die €10 voor Utrecht er dan nog steeds staat die terugvragen. Toevallig niet in Utrecht aan de vekeerde kant van een poortje proberen in te checken?
Fijn om te horen dat er een storing was zondag, want dan weet ik in ieder geval iets. De NS chat kon mij namelijk ook niet helpen, omdat er nu blijkbaar ook een storing is in het systeem...

Ik heb geen NS Flex, gewoon een ouderwetse voordeelurenkaart. Ik heb echt niet aan de verkeerde kant ingecheckt (ik reis Amersfoort - Utrecht v.v. 4 tot 5 dagen in de week, dus ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe treinreizen met de OV-chipkaart werkt 😄)
Vandaag ben ik verder gekomen met de NS chat. Het is een systeemfout en ik heb niet teveel betaald, volgens NS. Ze doen hun best om dit z.s.m. op te lossen. Zojuist maar eens bij OV-chipkaart.nl ingelogd en daar staat het wel goed. Toch vreemd dat twee verschillende websites andere gegevens kunnen weergeven.
De systeemfout leidt ertoe dat ik van de NS een mail krijg dat ik vergeten ben om uit te checken en dat ik het nu kan terugvragen.... Het blijft toch heel vreemd.

Reageer