beantwoord

Ik eis mijn instaptarief terug

• 11 juli 2015
  • 4 reacties
  • 628 Bekeken

Op het trein station in amsterdam CS had ik zojuist ingechecked toen ik uit de "AH to Go" liep (eigenlijk uitgechecked volgens de NS regeling dus). Er word dan een leuke boete van 10 euro van mijn OV chipkaart afgeschreven. Maar wacht is eventjes NS, deze boete mag zoiezo niet zo geplaatst worden en hier is waarom; 5 minuten daarvoor checkte ik nog netjes uit de bus bij prins hendrikkade dicht bij amsterdam CS (ik woon in Amsterdam). Jullie hebben de reken factoren met deze boete gewoon hard in jullie voordeel staan waarbij iedereen die deze gehaaste fout maakt hard word afgestraft. De bus en trein staan natuurlijk niet gelinked in dit boete programma want de programmeurs van de NS zijn rechstreeks uit de jaren 80 gehaalt en zijn dus nog niet bijgeschoold. Het spaarpotje van monopoly NS word zo lekker gevult, yumyum in the piggybank with that student monayz. Ik eis mijn 10 euro terug, dit is al de zoveelste keer dat dit gebeurt stelletje hossellaars.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 11 juli 2015, 10:51

Hallo TeunRM,

Als je niet met de trein hebt gereisd of er teveel van je kaart is afgeschreven kan je hier een restitutie voor aanvragen. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met de klantenservice. Dit kan op het telefoonnummer: 030-751 51 5 of via Twitter: @NS_online.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Bij iemand die iets eenvoudigs vaak fout doet past meer bescheidenheid. Er is bij jouw houding ook minder kans op coulance.
Boos zijn mag dus niet? Meervoudig fout gedaan maar nu pas duidelijk opgemerkt misschien? Haastig concluderende conclusie van je, ik woon pas sinds kort in Nederland en kan als student zijnde gewoon niet met deze harde regeling relativeren. Soms moet de ware emotie verwoord worden inplaats van de politieke correcte manier waar meneer naar wenste.
Reputatie 6
Badge +2
Meervoudig fout gedaan maar nu pas duidelijk opgemerkt misschien?
Het is verstandig om de in rekening gebrachte kosten steeds in de gaten te houden, zodat je een verkeerde wijze van in- en uitchecken ontdekt voordat je nogeens zo'n fout zou kunnen maken.
Hallo TeunRM,

Als je niet met de trein hebt gereisd of er teveel van je kaart is afgeschreven kan je hier een restitutie voor aanvragen. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met de klantenservice. Dit kan op het telefoonnummer: 030-751 51 5 of via Twitter: @NS_online.

Groet,
Marjan

Reageer