beantwoord

Ik heb 2 keer ingechecked; hoe krijg ik mijn afgeschreven saldo terug?

• 19 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 517 Bekeken

Ik heb 2 keer ingecheckt, met een paar minuten ertussen omdat ik onzeker was of ik wel echt ingecheckt was. (Heb altijd met papieren kaartjes gereisd) Er is dus 10 euro afgeschreven omdat ik een keer niet uitgecheckt heb. Het lukt niet om dat via mijn NS te melden, dan krijg je een foutmelding, waarschijnlijk omdat 2 keer hetzelfde station ingevoerd moet worden. Het telefoonnummer 030 7515155 probeer ik twee dagen te bellen maar is onbereikbaar.
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 augustus 2014, 11:13

Beste Marvil, bij bepaalde poortjes kun je alleen inchecken. Als je twee keer je OV-chipkaart bij zo'n poortje aanbiedt, dan kan er twee keer het instaptarief worden afgeschreven. Je mag mij een privébericht sturen zodat ik je hiermee verder kan helpen.
Bekijk origineel

10 reacties

Vreemd je kon toch niet 2x inchecken bij hetzelfde station ?

Of is dit nu ook weer veranderd ?
030-7515155 bellen, die kunnen u direct helpen, raar dat het nummer niet werkt, werkt bij mij prima.
Ik zou eerst je kaartgegevens maar eens controleren, is er wel 10 euro afgeschreven? Normaal als je de tweede keer je kaart voor de incheckpaal houdt wordt je uitgececkt... dus misschien heb je wel zwart gereisd 😉
Badge +3
Bij poortjes kun je aan de ene kant alleen inchecken. Als je twee keer je kaart aan die kant voor de lezer houdt, check je twee keer in.
Leuk als de NS je als raad geeft nogmaals in te checken als je denkt dat je het vergeten bent....Leuk dat ze dat systeem hebben veranderd zonder dat te communiceren.
Tot ook mijn verbazing is dat gewoon mogelijk. Er zat een paar minuten tussen. Ik heb niet zwart gereisd. Een keer is gewoon de reis afgeschreven. Op mijn NS zie ik dat van de andere keer 10 euro is afgeschreven en in rood staat er bij niet in of uitgecheckt
Het servicenummer van de NS is heel druk je komt er niet tussen.
Beste Marvil, bij bepaalde poortjes kun je alleen inchecken. Als je twee keer je OV-chipkaart bij zo'n poortje aanbiedt, dan kan er twee keer het instaptarief worden afgeschreven. Je mag mij een privébericht sturen zodat ik je hiermee verder kan helpen.
Hallo Femke, hoe kan ik je een privebericht sturen? Het is misschien dom, maar ik zit voor het eerst op een forum.
Badge +3
Klik op "Femke NS" links van haar bericht en dan op Stuur bericht.
Klik op "Femke NS" links van haar bericht en dan op Stuur bericht.
Bedankt, het is gelukt:)

Reageer