beantwoord

Ik heb bij de Blokker een Dal Vrij Dagkaart gekocht.

• 19 mei 2014
  • 4 reacties
  • 773 Bekeken

Ik wil zondag op maandagnacht na 24.00 uur met de trein van Schiphol naar Utrecht. Diezelfde maandag, maar dan aantal uren later, wil ik verder reizen naar Zeeland. Kan dit op één kaart??
icon

Beste antwoord door Loes 19 mei 2014, 19:53

Ik wil zondag op maandagnacht na 24.00 uur met de trein van Schiphol naar Utrecht. Diezelfde maandag, maar dan aantal uren later, wil ik verder reizen naar Zeeland. Kan dit op één kaart??

Hoi Trudie,

Een vervoersbewijs is geldig va 00.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag, dus als je de tijd goed in de gaten houdt, mag het geen probleem zijn. Dus als je alles op maandag reist, moet het helemaal in orde zijn, let alleen wel op dat je niet wil inchecken tijdens de spits, want dat zal niet lukken. Net voor de spits inchecken betekend dat je gewoon mag doorreizen in de spits.

De spits is van 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 uur.

Veel plezier.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Trudie,

Een vervoersbewijs is geldig va 00.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag, dus als je de tijd goed in de gaten houdt, mag het geen probleem zijn. Dus als je alles op maandag reist, moet het helemaal in orde zijn, let alleen wel op dat je niet wil inchecken tijdens de spits, want dat zal niet lukken. Net voor de spits inchecken betekend dat je gewoon mag doorreizen in de spits.

De spits is van 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 uur.

Veel plezier.
Reputatie 7
Badge +4
Trudie: Bij de geldigheid van een treinkaartje staat:

Geldig op de datum die erop staat, tot de volgende ochtend 4.00 uur.

Dat betekent dat als u na 12 uur 's nachts uw reis begint, het kaartje geldig is tot de volgende ochtend vier uur. Onderbreken mag maar u zou dan wel voor 6.35 moeten inchecken om met NS verder te kunnen reizen naar Zeeland, zo niet dan is uw Blokkerkaartje in de spits niet geldig, wel weer vanaf 9 uur. Er is ook spits tussen 16.00 en 18.30.
Bij de voorwaarden van het Blokkerkaartje lees ik hier niets over dus dan gelden de normale regels.

Ik zou het kaartje voor de zekerheid in ieder geval stempelen, zodat de datum er goed op staat. Wel daarnaast inchecken natuurlijk.

Oeps, Loes was me voor en we lijken het eens. :D
Beste Trudie, wat Loes en Thom zeggen klopt inderdaad. Ik heb enkel nog even de titel van je topic aangepast en het topic verplaatst, zo is het iets makkelijker te vinden voor andere reizigers.
Bedankt voor de reactie.
Ik ben inmiddels weer terug.
Alleen tijdens de controle zei de conductrice dat de kaart geldig is van 4.00 uur tot 4.00 uur (24 uur later).
Ze deed er verder niet moeilijk over gelukkig.
Ik had keurig gestempeld (èénmalig), maar was niet langs de "scanner" geweest. Inchecken en afstempelen zijn dus 2 verschillende dingen. Had ik dus niet goed gelezen..

Reageer