beantwoord

Ik heb een gele kaart met een aanbieding van 40% en ik wil een kaart voor mijn vrouw om met mij mee te reizen met 40% korting

• 27 July 2021
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Ik heb een gele kaart met een aanbieding van 40% en ik wil een kaart voor mijn vrouw om met mij mee te reizen met 40% korting

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 July 2021, 17:57

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Uw vrouw kan met u meereizen met Samenreiskorting. Dat kan op twee manieren: met een e-ticket en met een OV-chipkaart.

Een e-ticket met Samenreiskorting kan worden gekocht op de website (enkele reis, dagretour) of in de app. Uw vrouw betaalt daarvoor de ritprijs met 40 procent korting. Met het gekochte ticket kan zij dan in de daluren met u meereizen. Let op: bij een e-ticket is het tijdstip van reizen bepalend. Zij mag dus alleen in de daluren meereizen en mag zich in de spitsuren niet in de trein bevinden met het e-ticket met Samenreiskorting. Dit is anders dan bij uw abonnement, daarbij is het tijdstip van inchecken bepalend voor het kortingspercentage voor de hele reis.

Uw vrouw kan ook een OV-chipkaart kopen en daar Samenreiskorting op laden. Dat mag een anonieme OV-chipkaart zijn, dus zonder haar naam en foto. Deze is op allerlei plaatsen te koop, onder andere bij de kaartautomaat op het station. Na aanschaf van deze kaart kan zij dan bij de kaartautomaat het product Samenreiskorting op haar kaart laden, en voldoende saldo natuurlijk. Als zij vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening worden gebracht. Bij Samenreiskorting op een OV-chipkaart geldt wel het tijdstip van inchecken, net als bij uw abonnement. Inchecken in de daluren en daarna doorreizen in de spitsuren is dus toegestaan.

Uw vrouw kan natuurlijk ook een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen en daar het product Samenreiskorting op laden. Het kan echter wel tot een week duren voordat een persoonlijke OV-chipkaart geleverd is. Een persoonlijke OV-chipkaart heeft wel als voordeel dat zij daar ook een abonnement op kan zetten, zodat zij ook met korting zou kunnen reizen als zij alleen reist.

Reageer