beantwoord

Ik heb een keuzedag op mijn OV-chipkaart geladen, maar vertrek vóór 9 uur.

• 16 april 2014
  • 4 reacties
  • 327 Bekeken

Ik check dus vóór 9 uur in en betaal vol tarief tot het station dat ik op om 9 uur bereik. Gaat de keuzedag automatisch in op het eerste station van waar ik nà 9 uur vertrek?
icon

Beste antwoord door Dennis 16 april 2014, 11:32

Ja, als je daar uitcheckt en na 9 uur incheckt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja, als je daar uitcheckt en na 9 uur incheckt.
Badge
Dag Wineheeroma, welkom op het forum. Wat Dennis aangeeft, klopt. Je dient dan eerst uit te checken. En vanaf 9.00 uur check je opnieuw in en wordt de keuzedag die je op je OV-chipkaart geladen hebt in gebruik genomen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Vriendelijke groet, Leny
Wel de tip om dan even twee verschillende paaltjes te zoeken, dan kan het in 1 beweging door, bij hetzelfde paaltje kan dat pas na 100 seconden of als er een andere OV-chipkaart erna is aangeboden, kan je ook direct weer inchecken na het uitchecken.
Ik check dus vóór 9 uur in en betaal vol tarief tot het station dat ik op om 9 uur bereik. Gaat de keuzedag automatisch in op het eerste station van waar ik nà 9 uur vertrek?

De keuzedag gaat NIET automatisch in bij het volgende station waar je na 9 uur langs rijdt. Je moet uitstappen, naar de uitcheckpaal om uit te checken.
Daarna moet je weer inchecken. Ondertussen is je trein al weer vertrokken en had je ook van je startstation een trein later kunnen nemen.

Je kan dus niet als met de kaartjes een kaartje naar dat station kopen plus een vervolgkaartje met korting.

Reageer