beantwoord

Ik heb een ov chipkaart die geen 40 procent korting geeft

• 10 March 2014
  • 2 reacties
  • 1092 Bekeken

ik heb ongeveer n jaar geleden n nieuwe ov chipkaart gekregen waarop ik geen 40 procent korting heb
ik heb van jullie wel eens een email gehad dat met mijn kaart naar de automaat moest gaan
dat heb ik gedaan zonder resultaat
8 maar ben ik naar denhaag centraal geweest naar servicebalie (26) daar hebben ze n aantekening gemaakt van dit probleem
en de kaart weer n voordeel uren kaart van gemaakt
nou is mijn vraag kan ik de korting wat ik op deze ov chipkaart misgelopen heb terug halen
mijn email is ****************

groetjes rene
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 March 2014, 00:25

Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Beste Rene,

Welkom op het forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'ov-chipkaart. Ik heb je e-mailadres weggehaald (privacy gevoelig). Hoeveel reizen heb je gemaakt zonder korting? Ik adviseer je om dit schriftelijk in te dienen. Graag je verhaal duidelijk toelichten om welke reizen het gaat, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer. Zie contact

Vriendelijke groet,

Leny

ik heb ongeveer n jaar geleden n nieuwe ov chipkaart gekregen waarop ik geen 40 procent korting heb
ik heb van jullie wel eens een email gehad dat met mijn kaart naar de automaat moest gaan
dat heb ik gedaan zonder resultaat
8 maar ben ik naar denhaag centraal geweest naar servicebalie (26) daar hebben ze n aantekening gemaakt van dit probleem
en de kaart weer n voordeel uren kaart van gemaakt
nou is mijn vraag kan ik de korting wat ik op deze ov chipkaart misgelopen heb terug halen
mijn email is ****************

groetjes rene

Hallo Rene,

Als ik jouw verhaal goed interpreteer, had jij een OV-chipkaart met een voordeelurenabonnement.
Dat moet je al een aantal jaren hebben gehad, omdat voordeelurenabonnementen al sinds 2011 niet meer worden verkocht. Daarom vraag ik me ook af of de medewerk(st)er op Den Haag Centraal een paar dagen geleden opnieuw een voordeelurenabonnement op jouw OV-chipkaart heeft gezet.

Hoe dan ook, begin vorig jaar was jouw oude OV-chipkaart aan het eind van de geldigheidstermijn van 5 jaar en heb jij een nieuwe kaart gekregen.

Van NS heb je toen een mailtje gekregen dat je bij de kaartautomaat een bepaalde handeling moest verrichten (vermoedelijk het kortingsprodukt o.i.d. opladen).
Toen dit mis ging heb je daarna maar zo gelaten. Ik lees tenminste niet dat je tussen dat moment en 8 maart j.l. enige verdere actie hebt ondernomen.

Doorgaans wordt nergens - dus ook bij NS niet - een korting achteraf verleend; zeker niet als je zelf bij problemen niet al te actief bent geweest toen er problemen leken te zijn (nogmaals, dat concludeer ik uit jouw bericht). Want een klein jaartje wachten tot het ondernemen van verdere actie kun je toch niet al te actief noemen.

Omdat korting nooit achteraf wordt verleend, zou ik daar dus maar niet al te zeer op rekenen.

Je zou intussen natuurlijk ook eens kunnen controleren wat er eigenlijk op jouw kaart staat en dan niet alleen het saldo, maar ook of er daadwerkelijk sprake is van een abonnement waarmee je op bepaalde tijden met korting kunt reizen.
Want in theorie zou het ook nog zo kunnen zijn dat jij bijv. 's morgens voor 9 uur reisde, dus in een periode waarin je geen recht hebt op korting.
En als blijkt dat je geen voordeelurenabonnement hebt, maar bijv. een Dal vrij, heb je ook in de avondspits geen recht op korting.

Loop eens langs een kaartautomaat op het station en lees jouw OV-chipkaart eens uit.
Je ziet dan gauw genoeg of er een abonnement op staat en zo ja welk.

Je zou dat ook gewoon thuis kunnen doen, door bij "MijnNS" een account aan te maken en daar jouw OV-chipkaart aan te koppelen. Dan kun je niet alleen jouw reishistorie bekijken, maar ook de produkten die op jouw kaart staan, waaronder of en zo ja welk abonnement.

Misschien geeft dat laatste je inzicht of er daadwerkelijk iets mis is en zo ja, wat.

En natuurlijk die brief aan NS schrijven die Leny jou adviseerde.

Vr.gr.
Hans (geen NS)

Reageer