beantwoord

Ik heb mijn OV-chipkaart gekoppeld in Mijn NS, maar kan de reishistorie niet meer inzien. Wat nu?

• 25 februari 2014
  • 26 reacties
  • 1465 Bekeken

Ik krijg al een tijd de melding dat ik tijdelijk mijn gegevens niet kan zien. Dat duurt inmiddels al een hele tijd. Van EVA werd ik niet wijzer. Die zegt alleen maar dat ik de kaart moet aanmelden. Kan dit probleem opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 5 maart 2014, 10:46

Beste Carlina,

Helaas betreft dit een bug in het systeem. We zijn pas net begonnen met het forum en hier en daar zijn er helaas nog wat fouten in het systeem. Deze zijn bekend en we zijn er mee bezig om dit op te lossen.

Ik begrijp dat je je reisgegevens niet kan inzien op MijnNS. Het enige wat we nog kunnen proberen is je MijnNS account verwijderen en dat je zelf even een nieuwe aanmaakt, maar omdat je je reisgegevens ook niet kan inzien bij ov-chipkaart weet ik niet zeker of het gaat werken. Je kan ons hiervoor het beste even een tweet sturen (www.twitter.com/@ns_online) of bellen (0900-2021163) aangezien privé berichten hier nog niet echt werken. Mocht dat ook niet lukken dan zullen we verder gaan kijken.

Vriendelijke groet,
Laura

Bekijk origineel

26 reacties

Welkom op het forum Carlina!

Ik heb de titel van je topic wat aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp uit je post dat je de reishistorie in Mijn NS niet meer kunt inzien, terwijl dit eerder wel het geval was? Mocht je in het verleden je OV-chipkaart al hebben gekoppeld, dan wil ik je vragen om even te kijken onder het tabblad 'Mijn producten'. Als je het knopje 'aanmelden inzien reisgegevens' ziet staan, wil ik je vragen om daar op te klikken. Je geeft dan opnieuw toestemming voor het tonen van de reisgegevens. Als dit niet de oplossing is, kan het zijn dat je te maken hebt met een storing of andere foutmelding. In dat geval hoor ik graag van je!

Vriendelijke groet,
Inge
Welkom op het forum Carlina!

Ik heb de titel van je topic wat aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp uit je post dat je de reishistorie in Mijn NS niet meer kunt inzien, terwijl dit eerder wel het geval was? Mocht je in het verleden je OV-chipkaart al hebben gekoppeld, dan wil ik je vragen om even te kijken onder het tabblad 'Mijn producten'. Als je het knopje 'aanmelden inzien reisgegevens' ziet staan, wil ik je vragen om daar op te klikken. Je geeft dan opnieuw toestemming voor het tonen van de reisgegevens. Als dit niet de oplossing is, kan het zijn dat je te maken hebt met een storing of andere foutmelding. In dat geval hoor ik graag van je!

Vriendelijke groet,
Inge

Hallo Inge,

Het valt mij op dat jij (en ook andere moderator) in jullie reacties het vaak hebben over "een knopje".
Zo ook in jouw reactie aan Carlinda.

Maar op de NS-site komen - op een enkele uitzondering na - vrijwel geen knoppen voor.
Akkoord, hier in het forum kom je knoppen tegen in het profiel (volgen, bericht sturen) of meer in het algemeen voor het aanmaken van een topic of een bericht verzenden.
Zo ook bestaat de blauwe menu-balk bovenaan eigenlijk uit knoppen.

Maar waar jij in jouw reactie aan Carlinda naar verwijst is eigenlijk een hyperlink. Geen knop, maar gewoon een regeltje tekst waar je op kunt klikken.
Ter verduidelijking als bijlage een schermafdruk van een gedeelte van mijn eigen producten pagina.
Rechts staan die links die jij eigenlijk bedoelt, maar er is in geen velden of wegen een knopje te vinden.

En ik merk ook bij andere bezoekers wel eens de twijfel; zij zoeken naar knopjes die zij niet vinden, maar als je wat bredere uitleg geeft dat het geen knopje is maar ze gewoon op "die en die plek" op een link moeten klikken, dan is het voor hen duidelijk.

Misschien iets waar jullie als moderatoren intern een over kunnen brainstormen en misschien kunnen aanpassen?

Vriendelijk groet
Hans
Beste Inge,

De optie 'Afmelden voor het inzien van mijn reisgeschiedenis' is voor mij beschikbaar. Dat betekent dus dat ik al aangemeld sta. De melding die ik krijg als ik kies voor 'Mijn reishistorie' heb ik toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
Carlinda
Beste Carlinda,

Vreemd dat je dan nog steeds een foutmelding krijgt. Ik begrijp dat je deze melding ook al langere tijd krijgt. Wat je dan kan proberen is om de OV-chipkaart uit het account te verwijderen en vervolgens weer opnieuw toe te voegen aan het account. Het verwijderen kan je doen onder 'Mijn producten', dan zie je rechts in het kader 'Verwijderen kaart uit account' staan. Door daar op te klikken verwijder je de OV-chipkaart uit het account en kan je de kaart weer opnieuw toevoegen door in het linker menu voor 'OV-chipkaart koppelen' te kiezen.

Vriendelijke groet,
Marjan
Beste Inge,

De optie 'Afmelden voor het inzien van mijn reisgeschiedenis' is voor mij beschikbaar. Dat betekent dus dat ik al aangemeld sta. De melding die ik krijg als ik kies voor 'Mijn reishistorie' heb ik toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
Carlinda

Hoi Carlinda,

Is het misschien een idee om bij TLS een soort schaduw registratie aan te maken.
Je kunt daar n.l. ook een account aanmaken voor elke persoonlijke OV-chipkaart.
Als dan de ene wegvalt (zoals jouw probleem nu bij MijnNS) kunt je altijd nog de andere raadplegen.

Enige beperking bij TLS is wel dat zij niet "achterom" kijken, maar pas vanaf het moment van aanmaken van een account jouw reishistorie gaan opbouwen.
Voor nu dus niet direct een alternatief, maar voor de toekomst wellicht wel.

Gr. Hans
Beste Marjan,

Het lukt nog steeds niet. Het vervelende is dat ik ook met de site OV-kaart problemen heb. Daar kon ik mijn gegevens ook opeens niet meer inzien .Een nieuwe account aangemaakt. Dat heeft toen één avond gewerkt. Die gegevens ben ik kwijt omdat ik alleen de laatste 10 transacties kan inzien. Ik kan nu geen reiskosten declareren. En er is volgens mij iets mis gegaan vorige week woensdag toen ik een keuzedag heb gebruikt. Dat kan ik nu niet controleren.

Met vriendelijke groet,

Carlinda
Beste Hans,

Ik wil heel graag gebruik maken van deze optie. Het digitale tijdperk biedt voordelen maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Ik ben zo blij dat ik vaak papieren kaartjes koop. Voor de bus kan dat niet meer en ik heb voor mijn werk verschillende busritten gemaakt die ik nu niet kan declareren. Heel vervelend.

Groet,
Carlinda
Beste Hans,

TLS ontdekte ik net is de site waar het ook niet goed gaat met mijn aanmeldingen. Gisteravond heb ik me weer aangemeld. Het heeft altijd gewerkt tot ik een nieuwe kaart kreeg. Toen zijn de problemen begonnen. Ik heb net gecontroleerd of mijn aanmelding van gisteravond nog werkt en dat is nu nog in orde.

groet,
Carlinda
Beste Hans,

Ik wil heel graag gebruik maken van deze optie. Het digitale tijdperk biedt voordelen maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Ik ben zo blij dat ik vaak papieren kaartjes koop. Voor de bus kan dat niet meer en ik heb voor mijn werk verschillende busritten gemaakt die ik nu niet kan declareren. Heel vervelend.

Groet,
Carlinda

Hoi Carlinda,

Wat een ellende toch met die reishistorie. Ik hoop dat Marjan ( of een van de andere moderatoren) je verder kan helpen. Zij zitten tenslotte dichter bij het vuur.

Met jouw opmerking dat je op de bus geen papieren kaartjes meer kan kopen ben ik het niet helemaal eens.
Bij alle busvervoerders is het mogelijk om bij de chauffeur een vervoersbewijs te kopen. Doorgaans ben je daar wat meer voor kwijt dan wanneer je de ov-chipkaart zou gebruiken.
Hoe zouden mensen die geen OV-chipkaart hebben anders met de bus mee kunnen?
De afgelopen maanden ben ik nog wel eens met een bus mee geweest van Connexxion, Breng, Arriva, Syntus, en (uiteraard) RET (de plaatselijke vervoerder hier).
Nou had ik geen problemen, omdat ik een OV-chipkaart heb.
Maar ik heb bij al die busmaatschappijen gezien dat de chauffeur in voorkomende gevallen ook gewoon een los kaartje verkocht aan passagiers zonder OV-chipkaart, of waarvan de OVC niet werkte (geen saldo of zo).
Wel is er een groot verschil tussen de kaartjes van de verschillende maatschappijen. Er zijn er die nog gewoon papieren kaartjes hebben, die de chauffeur nog moet stempelen, anderen hebben weer wegwerep-ov-chipkaartjes (eigenlijk een ov-chipkaartje voor éénmalig gebruik).

Ik weet niet waar je woont en welke busmaatschappij daar rijdt (is ook niet belangrijk) maar ik weet voor 99,9% zeker dat welke busvervoerder het ook is, je op de bus gewoon een los kaartje kunt kopen.

Alleen worden de reisgegevens daarvan nou net niet geregistreerd en dat zal voor jou een probleem zijn i.v.m. eventueel declareren.

Daarom maar hopen dat de moderatoren snel een definitieve oplossing voor je weten.

Groeten,
Hans
Hallo Carlinda!

Ik ben je gaan volgen en heb je even een privéberichtje gestuurd. Hopelijk kunnen we samen tot een oplossing komen.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet,
Inge
Beste Inge,

De link werkt niet. Ik heb 3 dagen geleden, de instructies opvolgend, gemaild met info@insided.nl. Jammer genoeg heb ik geen reactie van ze ontvangen.

Vriendelijke groet,

Carlinda

Beste Inge,

De link werkt niet. Ik heb 3 dagen geleden, de instructies opvolgend, gemaild met info@insided.nl. Jammer genoeg heb ik geen reactie van ze ontvangen.

Vriendelijke groet,

Carlinda

Hallo Carlinda,

Ik weet uiteraard niet wat Inge jou in een privébericht heeft gevraagd.
Ik ga ervan uit dat het de bedoeling was dat jij ook in een privébericht zou antwoorden en dat jij bij een poging daartoe een zogenaamde Error 500 kreeg. Dat komt wel meer voor, voornamelijk in die gevallen waar de moderators (net als Inge) de mogelijkheid van het ontvangen van privéberichten heeft uitgeschakeld.

Insided.nl is in feite het bedrijf dat de software voor forums levert en beheert. NS maakt daar ook gebruik van voor dit "Service forum".

Mocht het inderdaad het geval zijn dat Inge van jou informatie wilde hebben via een privébericht, dan is er maar één alternatief, n.l. berichtje sturen aan een andere moderator die wél privéberichten accepteert.

Kijk bij een willekeurige topic (liefst zo recent mogelijk) of daar een moderator heeft gereageerd, klik op zijn/haar naam om het profiel op te vragen en als daar een blauwe knop bij staat "Stuur bericht", dan die knop aanklikken en dan gewoon aan die moderator je verhaal doen, al dan niet met het verzoek dat door te geven aan Inge.
Juist omdat ook de aanwezige moderatoren nog wel eens wisselen is er een goeie kans dat die moderator aan wie je jouw privébericht stuurt jouw probleem zelf oppikt en er mee aan de slag gaat.

Ik hoop dat ik goed ingeschat heb wat jouw probleem met die link is en dat het met het alternatief wat ik heb aangedragen uiteindelijk wél zal lukken.

Zo niet, laat het me dan nog even weten.

M.vr.gr.
Hans
Hallo Hans en NS medewerkers,

Vandaag van ene Bart een privébericht ontvangen. Drie keer raden. Inderdaad ook die link werkt niet. Het is echt niet te geloven dat een bedrijf als NS op deze manier werkt.

Misschien een flauwe opmerking maar ik begrijp steeds beter waarom er zo vaak problemen zijn met de planning van materieel en dienstregeling.

Ik zal kijken of ik op de alternatieve manier die je adviseert Hans, in privécontact kan komen met een moderator.

Met vriendelijke groet,

Carlinda
Hallo Hans en NS medewerkers,

Vandaag van ene Bart een privébericht ontvangen. Drie keer raden. Inderdaad ook die link werkt niet. Het is echt niet te geloven dat een bedrijf als NS op deze manier werkt.

Misschien een flauwe opmerking maar ik begrijp steeds beter waarom er zo vaak problemen zijn met de planning van materieel en dienstregeling.

Ik zal kijken of ik op de alternatieve manier die je adviseert Hans, in privécontact kan komen met een moderator.

Met vriendelijke groet,

Carlinda

Hoi Carlinda,

Het is om moedeloos van te worden.
De enige mogelijkheid die ik nog wist te bedenken heb ik zojuist gebruikt. Dat is eigenlijk de laatste troef die ik heb.
Ik beschik n.l. zeer vertrouwelijk over een e-mail adres van iemand die zeer nauw bij dit forum betrokken is.
Je begrijpt dat ik gezien de vertrouwelijkheid dat e-mailadres niet kan en mag geven.
Wel heb ik de bewuste persoon zojuist een mailtje gestuurd met een verwijzing naar dit topic en daarbij gevraagd om in hoogst eigen persoon hier aandacht aan te besteden.
Ik weet uiteraard niet wanneer zij wel of niet op kantoor is, maar ik hoop dat mijn actie uiteindelijk toch het gewenste resultaat zal hebben.

Vriendelijke groet,
Hans
Beste Carlina,

Helaas betreft dit een bug in het systeem. We zijn pas net begonnen met het forum en hier en daar zijn er helaas nog wat fouten in het systeem. Deze zijn bekend en we zijn er mee bezig om dit op te lossen.

Ik begrijp dat je je reisgegevens niet kan inzien op MijnNS. Het enige wat we nog kunnen proberen is je MijnNS account verwijderen en dat je zelf even een nieuwe aanmaakt, maar omdat je je reisgegevens ook niet kan inzien bij ov-chipkaart weet ik niet zeker of het gaat werken. Je kan ons hiervoor het beste even een tweet sturen (www.twitter.com/@ns_online) of bellen (0900-2021163) aangezien privé berichten hier nog niet echt werken. Mocht dat ook niet lukken dan zullen we verder gaan kijken.

Vriendelijke groet,
Laura

Hans,

Bedankt voor je bemiddelingsactie.

Vr.gr.

Carlinda
Laura,

Ik heb een tweet geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Carlinda
Badge
Beste Carlinda,

Heel goed. Heeft 1 van mijn collega's je e-mailadres al verwijderd? Straks kan je weer opnieuw een MijnNS account aanmaken en hopelijk kun je je reisgegevens dan wel inzien.

Vriendelijke groet,

Leny

Beste NS medewerkers en Hans,

Het is eindelijk gelukt om mijn account weer te activeren. Wat wel gek is, is dat ik mijn servicecode zou moeten activeren door een bestelling op te halen maar dat werkte niet. Die optie zat er niet bij. Ik zie alleen mijn keuzedagen. Wet van Murphy?

Met vriendelijke groet,

Carlinda Russel
Hoi Carlinda,

Wanneer je e-mailadres al aan je OV-chipkaart is gekoppeld is het niet nodig om een kaartservicecode te activeren. In dat geval kun je stap 2 van het koppelen van je OV-chipkaart aan je Mijn NS-account overslaan en direct doorgaan naar stap 3. Ik verwacht dat dit voor jou wel gaat werken.

Voor meer uitleg van het koppelen van een OV-chipkaart aan je Mijn NS-account. kun je hier klikken. Succes!

Vriendelijke groet,

Herman NS
Hoi Carlinda,

Wat lees ik nou? Is het uiteindelijk na 9 dagen toch gelukt?
Dat is toch wel iets om dankbaar voor te zijn en om te vieren :)

Hopelijk is deze lijdensweg ook voor de moderators van dit betrekkelijk nieuwe forum (pas een maandje on-line) een goed leerproces geweest.

Gelukkig kun je weer zien waar je allemaal bent geweest :)

Fijne en mooie reizen verder toegewenst en uiteraard een goed weekend.

Vr.. groet
Hans
Hoi Hans,

En nu nog het geld terugvragen van de 2 keer dat ik niet heb uitgelogd en van de keer dat ik met mijn keuzedag reisde.

Vriendelijk groet,
Carlinda
Hoi Hans,

En nu nog het geld terugvragen van de 2 keer dat ik niet heb uitgelogd en van de keer dat ik met mijn keuzedag reisde.

Vriendelijk groet,
Carlinda

Oh jeetje, dus grote kans dat we je binnenkort weer in een nieuw topic zien?
Hopelijk gaat dat geld terugvragen iets soepeler.

In ieder geval blijf je lekker bezig en ben je weer een poosje van de straat :)

Fijn weekend en succes bij de verdere acties.

Gr. Hans

Hoi Hans,

Dit heb ik anders opgelost. Ik heb Eva een mailtje laten versturen.

Vriendelijke groet,

Carlinda
Goedenavond,

Heel vreemd, 30 dagen was het probleem met mijn account opgelost en kon ik mijn ritten weer inzien. Vanavond wilde ik mijn overzicht bekijken en surprise, surprise, ik krijg niks te zien......

Met vriendelijke groet,

Carlinda

Reageer