beantwoord

Ik heb zeker uitgecheckt, onterecht 20 euro afgeschreven

• 22 april 2020
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Ik heb vorige maand zeker uitgecheckt op station Hoorn omdat ik anders niet eens het station zou kunnen verlaten. Toch krijg ik een boete van 20 Euro omdat ik niet in- of- uitgecheckt zou hebben. Inchecken is ook zeker gebeurd want er staat een beginstation vermeld.

Het geld heb ik teruggevraagd, maar dit is kennelijk niet geaccepteerd :

Wij hebben vastgesteld dat u al geld heeft teruggevraagd voor een Vergeten Incheck of Uitcheck. U kunt de declaratie slechts één keer indienen.

Hoezo? Ik kan 1 keer declareren? Per jaar? Per leven?

icon

Beste antwoord door Robert B 22 april 2020, 17:22

Welkom bij de NS Community!

Als je die melding later hebt gekregen denk ik dat het om NS Flex gaat. Wat was het vertrekstation?

Voor dit soort dingen (onterechte correctietarieven die daadwerkelijk op je factuur terecht komen), neem contact op met de klantenservice. Soms lukt het ook via www.uitcheckgemist.nl

Een correctie voor een gemiste INcheck kan geloof ik 3 keer per kalenderjaar of kalenderhalfjaar (januari-juni en juli-december).

Bij een gemiste UITcheck kan het vaker, omdat je dan niet zonder geldig vervoerbewijs gereisd hebt.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je die melding later hebt gekregen denk ik dat het om NS Flex gaat. Wat was het vertrekstation?

Voor dit soort dingen (onterechte correctietarieven die daadwerkelijk op je factuur terecht komen), neem contact op met de klantenservice. Soms lukt het ook via www.uitcheckgemist.nl

Een correctie voor een gemiste INcheck kan geloof ik 3 keer per kalenderjaar of kalenderhalfjaar (januari-juni en juli-december).

Bij een gemiste UITcheck kan het vaker, omdat je dan niet zonder geldig vervoerbewijs gereisd hebt.

Reageer