beantwoord

ik heb zojuist mijn ov traject vrij kaart binnengekregen,helaas gaat deze pas 15 juni in

• 4 juni 2014
  • 7 reacties
  • 423 Bekeken

Waarom kan ik niet direct gebruik maken van mijn ov traject vrij kaart maar moet ik nog bijna 2 weken wachten alvorens hem te gebruiken?
icon

Beste antwoord door Mike 4 juni 2014, 22:59

Hoi Donnie,
Heb je een nieuwe OV-chipkaart aangevraagd? In dat geval is de ingangsdatum automatisch 2 weken na het bestellen. Het maken van een OV-chipkaart kan namelijk 2 weken duren.

Als je geen nieuwe OV-chipkaart hebt besteld, had je (als het goed is) de ingangsdatum zelf kunnen bepalen. Echter staat deze automatisch op 2 weken. Mocht je hier niks veranderd hebben, dan rond je je bestelling dus af met die termijn in het systeem.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Donnie,
Heb je een nieuwe OV-chipkaart aangevraagd? In dat geval is de ingangsdatum automatisch 2 weken na het bestellen. Het maken van een OV-chipkaart kan namelijk 2 weken duren.

Als je geen nieuwe OV-chipkaart hebt besteld, had je (als het goed is) de ingangsdatum zelf kunnen bepalen. Echter staat deze automatisch op 2 weken. Mocht je hier niks veranderd hebben, dan rond je je bestelling dus af met die termijn in het systeem.
Hai Mike,
Dus als ik de nieuw aangevraagde ov kaart binnen heb kan ik hem pas gebruiken op de datum die op de bijgevoegde brief staat,jammer dat ik hem niet direct kan gebruiken.je krijgt hem wel binnen maar je kan er gewoon nog niets mee
Goedemorgen Donnie,
Correct. De periode die TSL (het bedrijf achter de OV-chipkaart) heeft gezet voor het produceren van een persoonlijke OV-chipkaart is 2 weken. Soms kan het dat je de kaart al eerder binnen krijgt, soms pas na 2 weken.

Omdat de NS zeker wilt zijn dat je abonnement niet eerder in gaat dan dat je hem kan gebruiken, moet je daar standaard 2 weken voor wachten.

Want zeg eerlijk, als je abonnement eerder in ging dan dat je OV-chipkaart binnen is, zou je ook niet blij zijn.

Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie heb gegeven. Prettige dag verder!
Badge
Donnie, welkom op het forum. Wat Mike aangeeft, klopt. Dank voor je reactie! De ingangsdatum kan helaas niet gewijzigd worden. Wel goed om te lezen dat je kaart al binnen is. Het produceren van een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart kan soms echt 2 weken of langer duren.
Goedendag Leny
Als het abonnement op 15 juni ingaat hoe kom ik er dan achter dat hij ook exact op die datum werkzaam zal zijn?
Als jij de ingangdatum 15 juni hebt dan kan je ervan uit gaan dat je product ook vanaf die datum werkzaam is. Mocht je hier aan twijfelen dan kan je dit ook controleren in je MijnNS account of kunnen wij even op je ov-chipkaart kijken. Je kan dan Leny of mij een privé bericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer.
Goedendag Leny
Als het abonnement op 15 juni ingaat hoe kom ik er dan achter dat hij ook exact op die datum werkzaam zal zijn?

Goedemiddag Donnie,
Vergeet ook niet om het product op je OV-chipkaart te laden. Je ontvangt een e-mail van NS als deze klaar staat bij de NS kaartautomaat. Zodra je hem hebt opgeladen, zal hij vanaf die datum ook werkzaam zijn.

Door op 'Toon producten op kaart' te klikken bij de kaartautomaat kun je ook nog eens alle producten terugzien die op de kaart staan. Er staat ook bij wanneer ze bruikbaar zijn en wanneer ze eindigen.

Reageer