beantwoord

Ik moet om 9 uur met de trein, ik check in om tien voor negen is mijn dal vrij dan geldig?

• 21 februari 2014
  • 34 reacties
  • 31400 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Gewoon kortingskaart 40% dus niet reizen in spits.
En niet met de bus of zo geweest.
Reputatie 7
Badge +3
En je bent in Rotterdam uitgecheckt en direct weer ingecheckt? En je weet zeker dat je op het laatste gedeelte korting hebt gekregen?
Niet dat ik je niet geloof, maar als dit daadwerkelijk zo is, gaat er ergens iets grondig mis, ofwel in het systeem, ofwel in de informatievoorziening 🙂
Badge +3
Hartstikke leuk.. net als @mrfreeze geloof ik er weinig van, of is dat een fout in het systeem (zei iemand iets over de Qbuzz Merwedelijn Dordrecht - Geldermalsen?)
Na het lezen van deze thread begrijp ik dat het de bedoeling is dat ik ná 08:55 pas korting krijg. Echter heb ik zo'n 2 weken geleden om 08:20 ingecheckt om de trein van 08:30 te nemen en ik heb alsnog korting ontvangen. Ik heb een voordeelurenabonnement.

Ik ben nu verward. Ik was van plan om morgen de trein van 09:30 te pakken omdat ik dan met korting kan reizen maar dit zorgt ervoor dat ik net op tijd aankom. Om iets eerder aan te komen zou ik dan ook de trein van 09:00 kunnen nemen maar wegens gezondheidsproblemen heb ik moeite om me te haasten en al helemaal omdat het zo'n 39 graden wordt morgen, dus ik zou dan graag mijn tijd kunnen nemen om naar het station te lopen en even te kunnen rusten voor ik een drukke trein in ga.

Dus, ondanks alle voorgaande reacties, alsnog de vraag: is de grens écht 08:55?
Reputatie 7
Badge +4
Bij een Voordeelurenabonnement heeft u voor negen uur in juli en augustus wel korting in de ochtendspits. Voor Dalvrij geldt dat niet. De voorwaarden zijn op dit punt niet hetzelfde. Alleen het niet meer verkrijgbare VDU kent deze optie in een deel van het jaar, andere abonnementen met een spitsbeperking kennen die niet.

De grens bij inchecken voor Dalvrij is door de week echt 08.55. Bij inchecken om of voor 08.54.59 betaalt u spitstarief. U kunt de trein met korting nemen vanaf 08.55, maar dan wel vanaf het moment waarbij u met korting bent ingecheckt. 09.00 de trein nemen is echt geen probleem.

In de spits inchecken betekent spitstarief betalen, wat uw persoonlijke omstandigheden ook zijn. Het is morgen trouwens voor iedereen even warm. ;-)

Het is echt onzin dat u bij inchecken tussen 08.55 en 09.00 geen korting zou krijgen.
Badge +3
Dus, ondanks alle voorgaande reacties, alsnog de vraag: is de grens écht 08:55?
In het algemeen, ja en dan op maandag t/m vrijdag natuurlijk.

Uitzonderingen zijn Studentenreisproduct én het oude VDU Voordeelurenabonnement van € 67 per jaar (prijspeil juli 2019), gekocht vóór 2012 dat geen spitsbeperkingen heeft in juli en augustus.

Heeft u dus een VDU? Geen probleem! Zie ook https://www.ns.nl/abonnementen/overig/voordeelurenabonnement.html

Edit: @Thom was me voor... misschien kan die ook nog iets zeggen over het tegenwoodig gratis RAILPLUS (maar dus geen 15% korting meer voor België)?
Reputatie 7
Badge +4
Railplus is voor senioren met VDU inderdaad gratis, maar geeft in België vanaf 8 december geen korting meer. Gratis Railplus beperkt zich een leeftijd vanaf zestig jaar en dus met VDU. Zo niet, dan kost het vijftien euro. Dat betalen senioren met Dalvoordeel/Altijd Voordeel ook.

Voor wie 60 is, en regelmatig naar Duitsland reist, is een Bahncard25 tegen gereduceerde seniorenprijs een mooie optie, Railplus is dan inbegrepen. Omgerekend kost de Bahncard25 in dat geval nog 27 euro.

Voor de regelmatige België-ganger wel een nadeel. Het kost me persoonlijk ongeveer 70 euro op jaarbasis.
Bij een Voordeelurenabonnement heeft u voor negen uur in juli en augustus wel korting in de ochtendspits. Voor Dalvrij geldt dat niet. De voorwaarden zijn op dit punt niet hetzelfde. Alleen het niet meer verkrijgbare VDU kent deze optie in een deel van het jaar, andere abonnementen met een spitsbeperking kennen die niet.

De grens bij inchecken voor Dalvrij is door de week echt 08.55. Bij inchecken om of voor 08.54.59 betaalt u spitstarief. U kunt de trein met korting nemen vanaf 08.55, maar dan wel vanaf het moment waarbij u met korting bent ingecheckt. 09.00 de trein nemen is echt geen probleem.

In de spits inchecken betekent spitstarief betalen, wat uw persoonlijke omstandigheden ook zijn. Het is morgen trouwens voor iedereen even warm. ;-)

Het is echt onzin dat u bij inchecken tussen 08.55 en 09.00 geen korting zou krijgen.

Dus, ondanks alle voorgaande reacties, alsnog de vraag: is de grens écht 08:55?In het algemeen, ja en dan op maandag t/m vrijdag natuurlijk.

Uitzonderingen zijn Studentenreisproduct én het oude VDU Voordeelurenabonnement van € 67 per jaar (prijspeil juli 2019), gekocht vóór 2012 dat geen spitsbeperkingen heeft in juli en augustus.

Heeft u dus een VDU? Geen probleem! Zie ook https://www.ns.nl/abonnementen/overig/voordeelurenabonnement.htmlEdit: @Thom was me voor... misschien kan die ook nog iets zeggen over het tegenwoodig gratis RAILPLUS (maar dus geen 15% korting meer voor België)?

Top! Hartelijk bedankt, dit was precies de informatie die ik nodig had! 😁

*Ik heb inderdaad zo'n oud VDU Voordeelurenabonnement dus blijkbaar geen spitsbeperkingen deze (en volgende) maand.

Reageer