Ik reis in de daluren; moest toch vol tarief betalen doordat incheckpaal ver vd perrons is

• 25 juli 2015
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik vind het niet eerlijk, dat ik gisteren geen korting kreeg, terwijl ik na de spits in de trein stapte. Ik begreep dit niet,maar het komt dus door de incheckpaal die niet meer op perron staan, maar helemaal beneden bij de hoofdingang van het station. Daar moet je verplicht op tijd inchecken anders gaan de poortjes niet open. Maar dit betekent niet dat ik dan meteen in de trein stap. Ik kijk ook weleens in een winkel en de trein gaat ook niet meteen op het moment van inchecken. Ik had nu om 18.21 uur ingecheckt, maar had om 18.37 uur pas een trein. Dit kostte mij toch voltarief, terwijl na 18.30 uur daltarief ingaat. Ik vind het niet eerlijk dat die palen zover weg staan en je dus betaalt voor het paaltarief en niet voor het moment dat je daadwerkelijk in de trein stapt.

4 reacties

Badge +3
Het systeem is zo ingericht dat het tijdstip van inchecken het kortingstarief voor de hele reis bepaalt. Checkt u in de spitsuren in, dan betaalt u voor de hele reis vol tarief, ook als u grotendeels of alleen in de daluren reist. Checkt u in de daluren in, dan betaalt u voor de hele reis het kortingstarief, ook als u grotendeels of alleen in de spitsuren reist.

Om reizigers de mogelijkheid te geven om de eerste treinen in de daluren te halen, geldt er een marge van vijf minuten. Hiermee wordt het bezwaar van ver weg staande paaltjes en poortjes wat ondervangen. U kunt dus vanaf 8.55 uur en vanaf 18.25 uur inchecken tegen het kortingstarief. Als u de volgende keer op de tijd op het schermpje van het incheckpaaltje of poortje let, dan voorkomt u dat u vol tarief betaalt terwijl u pas in de daluren gaat reizen.

U kunt contact opnemen met de klantenservice van NS om het verschil voor deze reis terug te krijgen. Dat gaat het snelst telefonisch, via 030-7515155. NS gaat coulant om met zulke situaties, zeker als ze voor het eerst voorkomen.
Reputatie 7
Badge +4
Edit:

Tochjo gaf het antwoord al.
BEDANKT 🙂 🙂 🙂
Reputatie 4
Badge
En wanneer je toch graag in de winkeltjes kijkt kun je na het winkelen even uit en weer inchecken.

Reageer