beantwoord

In en uitcheck problemen

• 8 januari 2016
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

Ik heb vandaag in barendrecht ingecheckt en ben vervolgens naar maastricht gereden. Uiteraard liep ik hier de standaard 30 minuten vertraging op. Nu wil ik mijn reiskosten terugclaimen, maar zie ik dat er in mijn reisplanner staat dat ik niet in/uitgecheckt heb te Barendrecht. Kun je je afvragen hoe het systeem dan weet dat ik uberhaupt in Barendrecht was.

Nu is het hierdoor werkelijk een zooitje geworden op mijn reisoverzicht en heb ik veel te veel kosten gemaakt. Kan dit gecorrigeerd worden? De gemaakte reis is barendrecht - maastricht waarbij ik mijn geld terug wil claimen door vertraging. Dit is tevens de enige reis die ik gemaakt heb vandaag.
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 januari 2016, 19:42

Reisgegevens zijn, zoals altijd al geweest is, pas na 24 uur betrouwbaar. Gewoon even geduld hebben dus.
Bekijk origineel

8 reacties

Reisgegevens zijn, zoals altijd al geweest is, pas na 24 uur betrouwbaar. Gewoon even geduld hebben dus.
Hoi venderbroeck, balen dat het is misgegaan met in- en uitchecken. Je kunt het beste contact opnemen met één van de volgende kanalen: Twitter (@NS_online), Facebook (Nederlandse Spoorwegen), telefonische klantenservice (030 751 51 55), mail via het contactformulier of Chat.
Minke, het valt te verwachten dat er niets in misgegaan. Zoals jij behoort te weten, is de kans groot dat gegevens van reizen die vandaag gemaakt zijn nog niet correct worden weergegeven. Jouw conclusie dat het is misgegaan met in- en uitchecken lijkt TS niet te delen.
Dat hangt af van de situatie Luchtmacht, in veel gevallen kunnen we wel wat voor de klant betekenen. Hiervoor kan venderbroeck contact met NS opnemen 🙂
Volgens mij is het NS zelf dat stelt dat de gegevens niet betrouwbaar zijn in de eerste 24 uur na een gemaakte rit. De kans is groot dat TS zich de moeite van het contacteren van de klantenservice kan besparen, als hij gewoon even wacht tot de gegevens verwerkt zijn in jullie systeem. Het nu al contact opnemen met de klantenservice, terwijl TS zeker lijkt te weten dat hij correct heeft gehandeld, lijkt me op dit moment lang niet 'de beste' oplossing, zeker gezien het feit dat jullie klantenservice chronisch overbelast lijkt te zijn 🙂
Daarnaast zal TS als hij belt ook van de klantenservice dat hij eerst 24 uur moet wachten, beetje zinloos om dan adviseren om nu al te bellen.
Overigens geeft u aan dat uw doel was om een claim voor geld terug bij vertraging in te dienen. Dit mag u van NS pas op zijn vroegst 48 uur na uw reis doen (zie ook hier)
Inmiddels staat de reis er nu goed in inderdaad.
Ik heb de claim al ingedient, ik zie wel wat ervan terecht komt. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Reageer