beantwoord

in- en uitchecken

• 30 mei 2019
  • 47 reacties
  • 1433 Bekeken

Toon eerste bericht

47 reacties

Binnen 60 minuten maak je een incheck ongedaan, er wordt vanuit gegaan dat er niet gereisd is, aldus de voorwaarden

Indien op hetzelfde station binnen 60 minuten wordt in- en uitgecheckt, wordt er van uitgegaan dat u geen reis heeft gemaakt

De 35 minuten regeling is van toepassing bij het hervatten van een reis

bij het berekenen van de Ritprijs worden op elkaar aansluitende Ritten bij NS waarbij sprake is van een tussenstop (niet zijnde het bereiken van de bestemmingen) waarbij u op hetzelfde station moet overstappen van de ene trein van NS op een andere trein van NS als één Rit beschouwd indien het verschil tussen het uitcheckmoment bij NS en incheckmoment bij NS worden minder dan 35 minuten is.

Dus als je nu zegt dat bij de nieuwe incheck de eerste tijd geldt zou ik dat graag terugzien in de voorwaarden.

Vreemd trouwens dat er 55 minuten genoemd wordt, volgens de "Voorwaarden Reizen op saldo bij NS" is dat 60 minuten

2.5 Indien op hetzelfde station binnen 60 minuten wordt in- en uitgecheckt, wordt er van uitgegaan dat u geen reis heeft gemaakt en zal het volledige instaptarief worden teruggestort op de OV-chipkaart. Bij in- en uitchecken op hetzelfde station na 60 minuten zal het volledige instaptarief niet worden teruggestort op de OV-chipkaart.
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1555416913042/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-reizen-op-saldo.pdf
Heel officieel is het 59 minuten. 55 minuten wordt als veilige grens op het station aangehouden. Maar je hebt gelijk dat het met 59 minuten ook nog zou moeten werken. 😉

Nee, heel officieel is het gewoon 60 minuten. Jij schrijft binnen 55 minuten, dus de uiterste minuut is dan 54 minuten. Het is gewoon binnen 60 minuten, 59 minuten en 59 seconden is dan nog binnen de grenzen.

Maar een "veilige grens op het station" wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Badge +3
Maar een "veilige grens op het station" wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Haha, dat je na een lunch van 55 minuten toch echt aanstalten moet maken om weer richting de poortjes te gaan? 🤔
Ik denk het inderdaad 😎

Het is dat ik er de tijd niet voor heb, anders zou ik straks naar het station gaan, 18:00 inchecken, wachten tot 18:25, incheck ongedaan maken en gelijk weer inchecken en een korte rit maken op dal-vrij
Reputatie 1
Waarom ik dit vraag is het volgende dat ik van de week meemaakte wat een reiziger aan mij vroeg.
Ze was mooi op tijd dus ruim voor 09.00 uur om na negenen in te kunnen checken voor haar reis.
Maar ze wilde naar de WC op Asdz en dat doen om 08.50.
Op Asdz ligt de Wc achter de poortjes .Mijn antwoord was u kan gewoon inchecken en ff later weer uitchecken. Om vervolgens na 09.00 uur weer in te checken om vervolgens met korting te reizen.
Ik heb al veel antwoorden gezien maar het is me nu nog niet echt duidelijker geworden....
Sorry!!!
Reputatie 1
Heb de reacties nogmaals goed doorgelezen.
Als ik het goed begrijp is mijn advies aan Mevrouw dus goed geweest.
Dus inchecken om op Asdz in de spitsuren naar de Wc te gaan en daarna weer uit te checken.
Om vervolgens weer in te checken op of na 08.55.Dan reist mevrouw dus "gewoon" tegen daltarief.
Reputatie 1
Mevrouw had geinformeerd bij de NS-klantenservice en had daar een ander antwoord gekregen.
Bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +3
We hebben hier vanuit NS nu ook tegenstrijdige antwoorden gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn hier definitief uitsluitsel over te geven? Desnoods door het gewoon even te proberen?
Ik heb voor de goede orde het topic wat aangepast. Even concreet: een incheck kun je binnen 60 minuten annuleren op hetzelfde station. Check je daarna weer in om je reis te beginnen (als je dit bij een paal doet, wacht dan 1,5 minuut) dan zou het tarief dat op dat tijdstip geldt, berekend moeten worden.

Zoals jullie merken blijkt dit een twijfelachtig ding. Mocht je dit dus beamen of juist willen tegenspreken, deel hier dan een screenshot van je reisgegevens zodat we er wat concreter naar kunnen kijken en op in kunnen gaan 🙂
Ik heb voor de goede orde het topic wat aangepast. Even concreet: een incheck kun je binnen 60 minuten annuleren op hetzelfde station. Check je daarna weer in om je reis te beginnen (als je dit bij een paal doet, wacht dan 1,5 minuut) dan zou het tarief dat op dat tijdstip geldt, berekend moeten worden.

Zoals jullie merken blijkt dit een twijfelachtig ding. Mocht je dit dus beamen of juist willen tegenspreken, deel hier dan een screenshot van je reisgegevens zodat we er wat concreter naar kunnen kijken en op in kunnen gaan :)

Dat klinkt inderdaad zoals het in de voorwaarden reizen op saldo staat, binnenkort wil ik de proef wel eens op de som nemen rond het einde van de middagspits.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af of het gebeuren met Flex invloed zou kunnen hebben. Daarbij kun je ook in de spits overstappen tegen Daltarief als je daarmee bent ingecheckt bij het maken van de eerste reis. Flex wordt echter anders verwerkt.

De eerste alinea van Iris is helder genoeg. Ze zijn ook collegiaal en wat mij betreft hoort dat ook, zeker bij deze collega's. Ik verwacht dat er niets is veranderd.
Badge +3
Ik vraag me af of het gebeuren met Flex invloed zou kunnen hebben. Daarbij kun je ook in de spits overstappen tegen Daltarief als je daarmee bent ingecheckt bij het maken van de eerste reis. Flex wordt echter anders verwerkt.
Ik verwacht geen verschil tussen NS Flex en reizen op saldo. Ook bij NS Flex wordt de melding "Inchecken geannuleerd" getoond als binnen een uur op hetzelfde station wordt uitgecheckt.
Reputatie 7
Badge +4
Zoals ik al aangaf, kan ik me dat niet goed voorstlellen Flex wordt niet direct verwerkt, maar als het achteraf correct gebeurt, is er hooguit verschil als aangegeven wordt dat er bij de tweede vervoerder ook met juist wel of juist niet korting is verstrekt. Er is gewoon verwarrende informatie gegeven, en die gaf ontrust. Allemaal onnodig en de super users nemen het allemaal met een korrel zout. We hoeven ook niet te zoeken naar een verklaring waarom het gezegd zou zijn.
Badge +3
Denice had nog geen koffie gehad, denk ik, maar het zou wel goed zijn....
Op uw wenken bediend, heer Bommel!

Maar heeft @Denice NS nu die koffie gehad of eieren voor haar geld gekozen, en dus zelf maar 'verwijderd door moderator' op haar toetsenplankje ingevoerd?

Elke optie in dezen leidde tot hetzelfde resultaat (koffie voor Denice?)...

En nee, ik heb het niet zelf als beste antwoord gemarkeerd maar zo werkt het dus wél. 🤣
Badge +3
Even concreet: een incheck kun je binnen 60 minuten annuleren op hetzelfde station. Check je daarna weer in om je reis te beginnen (als je dit bij een paal doet, wacht dan 1,5 minuut) dan zou het tarief dat op dat tijdstip geldt, berekend moeten worden.
Spot on! Zo werkt het dus. Bedankt voor het 'uitzoeken' wat we al wisten dus @Iris NS 😂

En ja, bij een paaltje mag je gerust 90 of 100 seconden gaan staan wachten (geeft volkomen terecht de "u bent al in/uitgecheckt" melding).

Maar wees gerust, want zodra iemand anders dat paaltje gebruikt heeft ben jij de eerstvolgende en werkt het meteen!

Die anderhalve minuut moeten wachten bij een paaltje is dus zeldzaam, tenzij je echt de enige bent bij dat ding!
Reputatie 7
Badge +4
Je antwoord is ook juist, is ook wijs gekozen 😉 en volgens mij beweerde ik dat ook de hele tijd, net als nog een aantal anderen. Ik hield wel even rekening met een niet-gecommuniceerde aanpassing.

Zie het als wijsheid om deze reactie te verwijderen. De reactie van Rizana, die deze fout nog eens bevestigde, is trouwens ook weg. Feitelijk wordt daarmee aangegeven dat de reacties niet klopten, en dan is het klaar, wat mij betreft.

Het klopte gewoon niet. En verder mag iedereen eens uitglijden, ook moderatoren, zoals in dit geval, Zolang uiteindelijk de juiste antwoorden maar naar voren komen. Ik vind het wel vervelend er zoveel moeite voor te moeten doen, het werd door een aantal mensen hier toch duidelijk en beargumenteerd naar voren gebracht. Wat Iris schreef, was natuurlijk al heel verstandig en ook collegiaal. Hulde in mijn beleving, al sudderde het onnodig te lang door.

De antwoorden moeten feitelijk kloppen en dat was duidelijk even niet het geval. Ik ben er wel blij mee dat het door de users op een nette wijze is aangegeven. Wat dat betreft is het forum er op vooruit gegaan.
Badge +3
Hij klopte gewoon niet. En verder mag van mij iedereen eens uitglijden, zolang uiteindelijk de juiste antwoorden maar naar voren komen.
Psies, en terecht verwijderd door moderator dus. 😙
Reputatie 6
Badge +2
Die anderhalve minuut moeten wachten bij een paaltje is dus zeldzaam, tenzij je echt de enige bent bij dat ding!
Zie https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/overstappen-met-de-chipkaart-10992#post254229.
Top, jongens! Ik heb iedereen 100 koffiebonnen gegeven 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Mooi, daarmee dek je mijn wekelijkse behoefte.

☕😋
Ik heb de bonnen van Iris beleefd afgeslagen 😋. Ik lust geen koffie haha. Iris heeft de reactie van mij en collega's verwijderd/aangepast 😉. Ik geef gewoon mijn (zwangerschaps)hormonen de schuld, oké? 😋
Reputatie 7
Badge +4
Ik vind het ok hoor. Man zijn is een stuk makkelijker en het bevalt me ook goed. Al mij iets bevalt is toch een ander soort bevallen dan waar jij mee te maken hebt. En over vrouwelijke hormonen hou ik uiteraard wijselijk mijn mond. 😇 Verder zijn het gelukkige omstandigheden, alleen maar mooi. Of heette het gezegende omstandigheden, ik weet het even niet meer 😉

Reageer