beantwoord

In en uitchecken bij koffie drinken op station?

Toon eerste bericht

53 reacties

Dat is mij in dit geval even om 't even, het ging mij meer om het vermeende aanzetten tot fraude, terwijl de intentie hier volgens mij totaal anders is. Ik vond dat nogal wat om ineens te horen, terwijl we met z'n allen honderden berichten over dit onderwerp hebben geplaatst en een moderator daar nooit problemen mee had of zelfs inhoudelijk op reageerde. Het was meer een poging om dat verwijt te weerleggen dan om inhoudelijk nu een bijdrage te leveren. Ik heb het zelf recent niet meer getest of ondervonden, reis momenteel niet heel erg veel meer dan m'n vaste stuk.
Reputatie 6
Badge +2
Dennis schreef:

Maarten86 schreef:

Zo werkt het nog steeds Dennis. Ik spreek uit ervaring omdat ik zelf een Dal Vrij heb en op Amsterdam Centraal werk en soms vergeet uit te checken. Als ik dan probeer in te checken bij de cicopaal op spoor 2 check ik dus eerst uit en bij de check-in daarna krijg ik "Overstap OK" te zien. De enige uitzondering is als de check-in meer dan 6 uur geleden is. Dan krijg ik na uitchecken een gewone check-in, omdat de oorspronkelijke reis meer dan 6 uur heeft geduurd.

Ben je dan eerst vanaf een ander station naar Amsterdam Centraal gereisd?

201806 22 14:47
@Maarten86 Ik weet niet of je met de trein naar je werk op Amsterdam Centraal reist, en of je binnen of buiten de poortjes werkt, en meer algemeen met welke check-ins en check-uits (waar, wanneer) je bij de check-ins "Overstap OK" te zien krijgt. Ik heb dus geen duidelijk beeld wat er bij jou nog steeds werkt.

Als je met de trein naar je werk op Amsterdam Centraal reist en na uit- en inchecken "Overstap OK" krijgt is dat normaal, en is de kwestie waar het hier over gaat niet van toepassing.
Badge +3
Dennis schreef:

Als test heb ik op een woensdag in mei 2018 in Ehv met Dal Vrij uitgecheckt om 14:23, daar om 15:09 ingecheckt (meer dan 35 minuten na het uitchecken, dus de eerdere reis had als het goed is geen invloed) en om 16:13 uitgecheckt. Vervolgens kon ik (direct daarna) niet meer inchecken voor vrij reizen. Vandaar mijn conclusie dat het niet meer werkt. @Maarten86

Oude koeien, maar dat zou sowieso niet werken (op zelfde station) volgens mij.

Je incheck om 15:09 was een nieuwe reis (want meer dan 35 min na de vorige met geldige uitcheck) en de volgende uitcheck (zelfde station, maar meer dan 60 minuten verblijf) kost je het instaptarief en/of (volgens het systeem) een reis naar nergens 🤔 wat ook wel als correctietarief verrekend wordt bij Reizen op Rekening of Traject Vrij (bij Flex zie ik dan berichten over €50 zelfs!)

Die 'meer dan 60 minuten op zelfde station verblijven', van 15:09-16:13 zou voor jou dus een reis (0 km) moeten opleveren, en dus daarna een 'geldige' overstap, maar dat werkt dus niet?

Ik vind het niet minder dan logisch eigenlijk, om een dergelijke afwijking te 'beboeten' met het instaptarief (ook al is/was dat € 0,00), dus je gewoon te laten betalen voor die incheck in de spits, en gevalletje klantenservice om (achteraf) aan hen uit te leggen wat er gebeurd is.

Reageer