beantwoord

In- en uitchecken IC Berlijn

• 15 februari 2017
  • 9 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 5
  • Reisleider*
  • 437 reacties
Wanneer ik een reis plan van Amsterdam Centraal naar (bijvoorbeeld) Hollandsche Rading en tot Hilversum reis met IC Berlijn, dan vraagt de reisplanner me om in Hilversum uit en weer in te checken. Waarom die onnodige (en onmogelijke) handeling voorgeschreven voor de "andere vervoerder" NS International?
NB. Bij IC Brussel komt hetzelfde verschijnsel voor. Bij een overstap op R-Net Gouda-Alphen geeft de reisplanner specifiek "Uit- en inchecken niet nodig". Het kán dus wel.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 15 februari 2017, 18:21

Goedenavond Rudi,

Zoals Jan-Mark en iMark al aangeven, is dit een fout in onze reisplanner. De reisplanners zijn op de hoogte en zullen er naar gaan kijken.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Overigens kunnen problemen met de internationale treinen in de reisplanner makkelijk opgelost worden door alle internationale treinen die onder verantwoordelijkheid van NS rijden de aanduiding NS als vervoerder te geven. Dat voorkomt meteen een hoop vragen over de geldigheid van vervoerbewijzen op internationale treinen.
Badge +3
Ik ben het geheel met je eens. De vervoerders moeten van overheidswege gedwongen worden om te regelen dat je je gehele reis met één keer inchecken en één keer uitchecken kunt maken. Het maakt me niet uit hoe het geregeld wordt. Als het maar geregeld wordt. De huidige situatie is te absurd voor woorden, zeker wanneer er meerdere vervoerders op hetzelfde traject (gaan) rijden.
Reputatie 5
Arme ICT'ers bij de Reisplanner. Hadden ze nét een melding laten genereren bij élke overgang tussen verschillende vervoerders, blijken sommige tariefmatig onder NSR te vallen... Maar het is nog veel ingewikkelder:
- NIET omchecken naar Eygelshoven Markt of Eijsden, maar WEL als je met de stoptrein in plaats van de Intercity uit Sittard komt;
- WEL apart inchecken naar Glanerbrug (want die trein vertrekt in Enschede buiten de poortjes);
- inchecken bij Arriva als je (straks) met NS-dochter Abellio naar Zevenaar gaat;
- inchecken bij NS in Maastricht Randwyck als je de NMBS-trein neemt.

Kan dit gedoe eindelijk eens weg?
Badge +3
Goedenavond Rudi,

Zoals Jan-Mark en iMark al aangeven, is dit een fout in onze reisplanner. De reisplanners zijn op de hoogte en zullen er naar gaan kijken.

Ik hoop dat ze meer doen dan er alleen naar kijken. 🙂
Reputatie 3
Als we dan toch bezig zijn, fix Hrl - Hz en Rsd - Esn - (Atw) ook gelijk even.
Goedenavond Rudi,

Iets soortgelijk zie je ook als je een reis van bv. Eindhoven naar Eijsden of verder plant.

Bij mijn weten heeft de NMBS geen CiCo-palen in Nederland en moet je daar gewoon bij NS in- en uitchecken. 🙂
Badge +3
Inderdaad. Volkomen flauwekul.

Misschien is deze onzin in de reisplanner gekomen omdat Hilversum één van de stations is waar je moet uitchecken en weer inchecken wanneer je aankomt op spoor 2 t/m 4 en de aansluitende trein van spoor 1 vertrekt. Dat komt omdat de poortjes nogal onhandig zijn neergezet in Hilversum. Maar ook dat heeft niets met wisselen van vervoerder te maken.

Is er niemand bij NS die dit soort mededelingen checkt voordat ze 'live' gaan in de reisplanner? Wat een gekluns.
Reputatie 3
Nee, dit is volkomen onzin van de reisplanner. NSI is gewoon geïntegreerd met NSR, je hoeft dus nooit in- en uit te checken bij een overstap van NSI op NSR of v.v. De enige keer dat je wel uit moet checken, is als je naar het buitenland reist. Dan kan je - als je geen e-ticket gebruikt - op het perron uitchecken, anders wordt de 'borg' afgeschreven.

Reageer