beantwoord

In- en uitchecken in spits- en daluren

  • 7 maart 2017
  • 3 reacties
  • 938 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,

Vanavond moest ik van Amersfoort naar Loppersum reizen. Daarvoor moet ik eerst wel van mijn huis met de bus naar het Centraal Station van Amersfoort. Alleen omdat de bussen die ik moest hebben om mijn trein te halen óf te vroeg wegreden óf helemaal niet kwamen, werd ik genoodzaakt om vanaf Amersfoort Schothorst naar Amersfoort Centraal te reizen met de trein om alsnog eindelijk mijn trein van 18.35 te kunnen halen richting Groningen (intercity richting Leeuwarden). Hierbij heb ik ingecheckt op Schothorst om 18.21, oftewel in de spits. Ik heb een WeekendVrij abonnement, dus dán is het logisch dat ik in de spits nog vol tarief moet betalen. Maar toen ik aankwam op Amersfoort Centraal en daar weer wilde uitchecken (18.31) en opnieuw inchecken (18.32 en 18.34 (ik dacht dat je namelijk nadat iemand anders bij hetzelfde paaltje had ingecheckt weer kon inchecken en het dan goed zou zijn) om zo alsnog met mijn 40% korting te reizen, werkte dat niet. Dit met gevolg dat ik nu de reis van Amersfoort naar Groningen (NS-treinreis) vol tarief moet betalen, terwijl ik eigenlijk wel opnieuw in de daluren heb ingecheckt en dus eigenlijk toch recht heb op mijn 40% korting deze reis?

Hierbij nog mijn reisinformatie, mocht dit nodig zijn (lees van onder naar boven):

07-03-2017
dinsdag Check-in Trein - NS
18:34 Amersfoort
Product: Weekend Vrij (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

07-03-2017
dinsdag Check-uit Trein - NS
18:32 Amersfoort
Check-in: Amersfoort
Product: Weekend Vrij (2e klas)
€ 10,00 terug van instaptarief € 0,00

07-03-2017
dinsdag Check-in Trein - NS
18:31 Amersfoort
Product: Weekend Vrij (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

07-03-2017
dinsdag Check-uit Trein - NS
18:31 Amersfoort
Check-in: Amersfoort Schothorst
Product: Weekend Vrij (2e klas)
€ 7,70 terug van instaptarief € 2,30

07-03-2017
dinsdag Check-in Trein - NS
18:21 Amersfoort Schothorst
Product: Weekend Vrij (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

Ik zou graag willen weten of ik hiervoor ook mijn geld gedeeltelijk kan terugkrijgen, zodat ik alsnog alleen maar de kortingsprijs hoef te betalen voor deze reis.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

A.V.
icon

Beste antwoord door Thom 7 maart 2017, 19:59

Om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen: U had beter een los kaartje kunnen kopen van Schothorst naar Amersfoort en dan had u vanaf 18.25 met korting kunnen inchecken. U checkte in in de spits en uit om 18.31. Dan kunt u niet meer direct met korting in de daluren inchecken zoals eerder het geval was . U moet dan 35 minuten wachten dus tot 19.06, liefst 19.07. Dan pas reist u met 40 procent korting.
De berekening is correct. de regeling is echter veranderd.

Omdat u dit niet wist, is NS mogelijk coulant. Garanties kan ik u uiteraard niet verstrekken maar het is zeker het proberen waard.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen: U had beter een los kaartje kunnen kopen van Schothorst naar Amersfoort en dan had u vanaf 18.25 met korting kunnen inchecken. U checkte in in de spits en uit om 18.31. Dan kunt u niet meer direct met korting in de daluren inchecken zoals eerder het geval was . U moet dan 35 minuten wachten dus tot 19.06, liefst 19.07. Dan pas reist u met 40 procent korting.
De berekening is correct. de regeling is echter veranderd.

Omdat u dit niet wist, is NS mogelijk coulant. Garanties kan ik u uiteraard niet verstrekken maar het is zeker het proberen waard.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Reputatie 7
Badge +3
Als u in de spits incheckt en vervolgens na de spits uitcheckt en binnen 35 minuten weer incheckt geldt het tweede deel van uw reis als overstap. U betaalt dan voor de hele reis vol tarief. Kortom u de prijs die U is aangerekend is juist.
Welkom op het NS Serviceforum A.V.. Wellicht biedt een telefoontje naar de klantenservice soelaas. Ik kan daarover nog niets toezeggen. Heb je na de uitleg van Thom en Tamzin nog vragen of is het je duidelijk?

Reageer