beantwoord

In- en uitchecken op hetzelfde station

• 11 maart 2014
  • 2 reacties
  • 1218 Bekeken

Ik heb met een anonieme ov chipkaart ingecheckt bij een station met ongeveer 17 euro op de kaart. Na een uur had ik daar weer uitgecheckt, bij hetzelfde station maar toen deed hij het niet. Toen ging ik naar de automaat en toen zag ik dat er -3,70 op stond. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 11 maart 2014, 15:57

Hallo Miran997,

Allereerst welkom op het NS serviceforum. Wat Annemiek zegt is correct. Bedankt voor je reactie Annemiek!

Wat misschien een goede aanvullingn is, is dat het instaptarief van € 20,00 wordt teruggeboekt wanneer je na 5 minuten en binnen het uur uitcheckt op hetzelfde station.

In dit geval kun je het beste na 24 uren contact opnemen met NS Klantenservice. Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163.

De titel van je bericht heb ik aangepast en je topic is in het forum OV-chipkaart geplaatst om ervoor te zorgen dat anderen jouw bericht ook makkelijk kunnen vinden.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Bekijk origineel

2 reacties

Bij het inchecken met een anonieme OV-chipkaart gaat er een reservering van 20 euro van het saldo af. Als je na een uur (dus langer dan 60 minuten) op het zelfde station uitcheckt, dan ben je die reservering kwijt. Je kunt eventueel nog proberen dit via de klantenservice van NS op te lossen.
Hallo Miran997,

Allereerst welkom op het NS serviceforum. Wat Annemiek zegt is correct. Bedankt voor je reactie Annemiek!

Wat misschien een goede aanvullingn is, is dat het instaptarief van € 20,00 wordt teruggeboekt wanneer je na 5 minuten en binnen het uur uitcheckt op hetzelfde station.

In dit geval kun je het beste na 24 uren contact opnemen met NS Klantenservice. Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163.

De titel van je bericht heb ik aangepast en je topic is in het forum OV-chipkaart geplaatst om ervoor te zorgen dat anderen jouw bericht ook makkelijk kunnen vinden.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Reageer