beantwoord

in plaats van inchecken heb ik uitgecheckt wat nu?

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
ik heb per ongeluk in plaats van inchecken mijn pasje bij het uitcheck display gehouden en nu is alles van mijn pasje af -20 euro.
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?
en moet ik een brief met mijn verhaal sturen? of kan ik dit digitaal via hier ook regelen?
icon

Beste antwoord door Brian NS 18 juli 2014, 09:31

Hallo Shadi,

Als je de kaart per ongeluk langs een uitcheck paaltje hebt gehaald, kan dat hersteld worden via de klantenservice. In het Mijn NS account komt dan geen optie om je uitchecken, omdat je dan in feite al hebt uitgecheckt. Als je een van de moderaters een privebericht stuurt met je NAW-gegevens + kaartnummer, gaan wij het herstellen voor jou.

P.S. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'.
Bekijk origineel

16 reacties

Neem eens contact op met de Klantenservice: 030 751 51 55

Of wacht tot een moderator van dit forum contact met je opneemt.
ik heb per ongeluk in plaats van inchecken mijn pasje bij het uitcheck display gehouden en nu is alles van mijn pasje af -20 euro.
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?
en moet ik een brief met mijn verhaal sturen? of kan ik dit digitaal via hier ook regelen?

Hoi Shadi,

Als je een MijnNS account hebt, kan je het digitaal regelen. Anders zou je met de klantenservice kunnen bellen of even wachten tot een moderator dit topic oppakt. Hoop dat het dan snel geregeld wordt.
Hallo Shadi,

Als je de kaart per ongeluk langs een uitcheck paaltje hebt gehaald, kan dat hersteld worden via de klantenservice. In het Mijn NS account komt dan geen optie om je uitchecken, omdat je dan in feite al hebt uitgecheckt. Als je een van de moderaters een privebericht stuurt met je NAW-gegevens + kaartnummer, gaan wij het herstellen voor jou.

Vriendelijk bedankt voor alle info.
maar?Brian, jij bent toch een moderator? Als ik jou alle gegevens stuur dan zou jij het toch voor me kunnen regelen? Want ik wil geen account bij ns maken want ik reis nooit met ov. Dit was eens nodig en het ging direct fout. Graag hoor ik van je of dit mogelijk is.
maar?Brian, jij bent toch een moderator? Als ik jou alle gegevens stuur dan zou jij het toch voor me kunnen regelen? Want ik wil geen account bij ns maken want ik reis nooit met ov. Dit was eens nodig en het ging direct fout. Graag hoor ik van je of dit mogelijk is.

Brian is inderdaad een moderator die het voor je kan regelen. Klopt helemaal. Elke moderator is te herkennen aan de "voornaam NS" en het logo van NS rechts onderin bij de foto.

Als je nog geen contact met Brian hebt opgenomen, mag je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens + kaartnummer.
Dit wist ik dus niet dat er in en uitcheck paaltje zijn waar herken ik die dan aan....sorry ik begrijp het niet helemaal dacht 1e keer is inchecken 2de keer uitchecken
Badge +3
Bij paaltjes kunt u zowel inchecken als uitchecken. Als u niet ingecheckt bent en u houdt uw kaart voor het paaltje, dan checkt u in. Als u ingecheckt bent en u houdt uw kaart voor het paaltje, dan checkt u uit. Bij poortjes kunt u aan de ene kant alleen inchecken en aan de andere kant alleen uitchecken. Dit is logisch, want als u door een poortje loopt, gaat u ofwel het station binnen (en moet u inchecken) of loopt u het station uit (en moet u uitchecken).

Dit is overigens ook zichtbaar aan de tekst op het schermpje: daarop staat "In-/uitchecken" (bij paaltjes) en "Inchecken" of "Uitchecken" bij poortjes.
Okay ik begrijp het nu bedankt!
Bij paaltjes kunt u zowel inchecken als uitchecken. Als u niet ingecheckt bent en u houdt uw kaart voor het paaltje, dan checkt u in. Als u ingecheckt bent en u houdt uw kaart voor het paaltje, dan checkt u uit. Bij poortjes kunt u aan de ene kant alleen inchecken en aan de andere kant alleen uitchecken. Dit is logisch, want als u door een poortje loopt, gaat u ofwel het station binnen (en moet u inchecken) of loopt u het station uit (en moet u uitchecken).

Het is logisch, maar het had logischer geweest dit pas aan te zetten als de portjes ook daadwerkelijk dichtgaan.

Ik lees toch dat er veel mensen nu 2x uitchecken en dus dubbel betalen.
En dat is logisch, want wie kijkt er nu op die schermen ? Ik niet in elk geval.

Dit is overigens ook zichtbaar aan de tekst op het schermpje: daarop staat "In-/uitchecken" (bij paaltjes) en "Inchecken" of "Uitchecken" bij poortjes.
[quote=Tochjo]Bij paaltjes kunt u zowel inchecken als uitchecken. Als u niet ingecheckt bent en u houdt uw kaart voor het paaltje, dan checkt u in. Als u ingecheckt bent en u houdt uw kaart voor het paaltje, dan checkt u uit. Bij poortjes kunt u aan de ene kant alleen inchecken en aan de andere kant alleen uitchecken. Dit is logisch, want als u door een poortje loopt, gaat u ofwel het station binnen (en moet u inchecken) of loopt u het station uit (en moet u uitchecken).

Dit is overigens ook zichtbaar aan de tekst op het schermpje: daarop staat "In-/uitchecken" (bij paaltjes) en "Inchecken" of "Uitchecken" bij poortjes.[/quote

Het is logisch, maar het had logischer geweest dit pas aan te zetten als de poortjes ook daadwerkelijk dichtgaan.

Ik lees toch dat er veel mensen nu 2x uitchecken en dus dubbel betalen.
En dat is logisch, want wie kijkt er nu op die schermen ? Ik niet in elk geval.]
Reputatie 1
Hallo,
Macca728 schrijft dat veel mensen 2x uitchecken en dan dubbel betalen - ik zit hier nu al een hele tijd naar te staren, maar begrijp 't niet. Ik geloof dat je bij sommige (?) poortjes een in- en een uitcheckkant hebt, dus als je eerst door zo'n poortje loopt, en je dan bedenkt dat je had moeten inchecken, je loopt terug en houdt je chipkaart bij de display: dan ben je uitgecheckt. Of eigenlijk: dan is er niets gebeurt, want je kunt pas uitchecken als je eerder bent ingecheckt.
Aan het eind van je reis wil je uitchecken, maar omdat je niet ingecheckt bent kan dat niet, en checkt het systeem je in. Is dat wat hier gebeurt?
Nee sorry, in dit geval wilde degene inchecken, maar wat hij deed was uitchecken (wat eerst niet kon, je kan immers niet uitchecken voordat je ingecheckt was)

Bij de poortjes van de NS kan je dus uitchecken (20 euro kosten) zonder dat je ingecheckt bent. Dat is al onlogisch, maar omdat de poortjes nog open zijn, kunnen mensen er zonder erg in te hebben hun kaart aan de verkeerde kant laten lezen en dat kost je dus geld.

Het zou logisch zijn als NS dat pas instelt na sluiting van de poortjes (dan kan je ook niet meer aan de verkeerde kant inchecken, dan wel uitchecken).

Zeker omdat het bij paaltjes wel altijd goed gaat in die zin dat je daar niet kan uitchecken zonder ingecheckt te zijn.
Reputatie 1
O. Hmmm. Da's inderdaad nogal onlogisch.
Hier ook nog op letten dus.
Hallo Shadi,

Als je de kaart per ongeluk langs een uitcheck paaltje hebt gehaald, kan dat hersteld worden via de klantenservice. In het Mijn NS account komt dan geen optie om je uitchecken, omdat je dan in feite al hebt uitgecheckt. Als je een van de moderaters een privebericht stuurt met je NAW-gegevens + kaartnummer, gaan
wij het herstellen voor jou.

Ik had hetzelfde probleem en heb je een privébericht gestuurd
Het is duidelijk.
Er is iets mis met de poortjes.
Ze snappen niet de goede bedoelingen van de klanten.
Boeven checken helemaal niet uit.

Reageer