beantwoord

In-/uitcheck op zelfde station kostte 10,52?

• 6 March 2014
  • 9 reacties
  • 924 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Een paar weken geleden reisde ik van Alkmaar Noord naar Den Helder met een tussenstop in Schagen. Uit gewoonte checkte in uit in Schagen, en door de drukte heb ik niet goed opgelet. Toen ik terugkwam op het station, bleek dat ik toen had ingecheckt, aangezien ik op dat moment uitcheckte. Gek genoeg kostte dat 10,52 terwijl ik geen meter gereisd zou hebben. Gelukkig was ik vroeg genoeg om ook nog eens in te checken, waarop de mededeling 'overstap ok' of iets in die richting verscheen. In Den Helder checkte ik uit, en daar werd toen 2,08 afgeschreven. Ik probeer erachter te komen hoe ik het teveel betaalde (12,60 in plaats van 4,60 voor Alkmaar Noord-Den Helder) terug kan krijgen via Mijn NS, maar ik kan dit nergens vinden. Weet iemand of dat kan?
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 March 2014, 20:35

Bekijk origineel

9 reacties

Op "mijnNS" is er een mogelijkheid om bij een onjuiste in-/uitcheck geld terug te claimen.
En anders zou je contact kunnen opnemen met de Klantenservice.
Gegevens daarvan kun je hier vinden.
Op 'MijnNS' is alleen de mogelijkheid om geld terug te vragen als je vergeten bent uit te checken, naar mijn weten. Althans, dat heeft mijn partner wel eens gedaan, en toen zag ik ineens die optie verschijnen. Als er wel in- en uitgecheckt is, ook al is dat op hetzelfde station, is die optie er niet. De site/het systeem ziet niet dat er iets fout is gegaan, naar mijn idee. Maar drie uur 'wachten' op station Schagen en daar 10 euro voor betalen, dat vind ik wel heel raar.
Dat is wel heel apart ja, dan denk ik dat je toch contact moet opnemen met de klantenservice om dit op te lossen. Ik zou het anders ook even niet weten. Hans had er in zijn post een link van voor de gegevens, maar wel vreselijk vervelend. Ik hoop dat het snel geregeld wordt.
Op 'MijnNS' is alleen de mogelijkheid om geld terug te vragen als je vergeten bent uit te checken, naar mijn weten. Althans, dat heeft mijn partner wel eens gedaan, en toen zag ik ineens die optie verschijnen. Als er wel in- en uitgecheckt is, ook al is dat op hetzelfde station, is die optie er niet. De site/het systeem ziet niet dat er iets fout is gegaan, naar mijn idee. Maar drie uur 'wachten' op station Schagen en daar 10 euro voor betalen, dat vind ik wel heel raar.

Na inchecken op een station heb je 60 minuten de tijd om (als je niet gereisd hebt) op datzelfde station weer uit te checken. Doe je dat niet - zoals in jouw geval - dan wordt het instaptarief van €10, resp. €20 euro definitief afgeschreven.

Ik heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van die optie via MijnNS. Maar zojuist eens even gekeken en blijkt inderdaad alleen voor "geld terug bij vertraging" te zijn.
Dan zit er, denk ik, niet veel anders op dan contact op te nemen met de Klantenservice.

Die 60-minuten regel kunt u overigens terugvinden op deze pagina , onderaan in het gele vlak en dan de vijfde vraag.
Dat is wel heel apart ja, dan denk ik dat je toch contact moet opnemen met de klantenservice om dit op te lossen. Ik zou het anders ook even niet weten. Hans had er in zijn post een link van voor de gegevens, maar wel vreselijk vervelend. Ik hoop dat het snel geregeld wordt.

Ik denk dat hier sprake is van die 60-minuten regel, Loes.
Anders valt 3 uur wachten (wegens verstoring?) onder de GTBV, volgens mij.

Ik bedoel eerder dat het niet via Mijn NS kan en het valt onder de 60 minuten, maar als je vergeet uit te checken, lijkt me dat dit ook in de coulance regeling dient te vallen en inderdaad voor eventueel GTBV of vergeten check uit.

Ik bedoel eerder dat het niet via Mijn NS kan en het valt onder de 60 minuten, maar als je vergeet uit te checken, lijkt me dat dit ook in de coulance regeling dient te vallen en inderdaad voor eventueel GTBV of vergeten check uit.

Je mag toch 3x per jaar claimen wegens vergeten uit te checken? Dus jouw benadering klopt helemaal.
Ik ben het er althans mee eens.:)
Dank voor jullie reacties. Ik had al zo'n vermoeden dat ik met de Klantenservice moest gaan bellen. Dat staat me zo tegen! Verder is de NS zo'n modern bedrijf, maar een mailtje sturen over zoiets, dat kan dan niet. Ik ga het toch maar doen, anders blijft het zo'n duur ritje.
Dank voor jullie reacties. Ik had al zo'n vermoeden dat ik met de Klantenservice moest gaan bellen. Dat staat me zo tegen! Verder is de NS zo'n modern bedrijf, maar een mailtje sturen over zoiets, dat kan dan niet. Ik ga het toch maar doen, anders blijft het zo'n duur ritje.

Je zou via "Eva" (die gecomputeriseerde medewerkster) een mailtje kunnen sturen.
Als je maar genoeg vragen stelt die zij niet begrijpt komt ze vanzelf met het voorstel een berichtje naar de Klantenservice te sturen.
Geef maar enkele keren (2x is vaak voldoende) als antwoord "Oliebol", dan gaat ze vaak al overstag.
Houd er wel rekening mee dat Klantenservice al gauw VIJF dagen nodig heeft om mailtjes te behandelen en te beantwoorden.

Reageer