beantwoord

Inchecken

• 30 april 2015
  • 2 reacties
  • 272 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben Max 13 jaar oud en ben een beetje nieuw in dit treinwereldje. Over een week ga ik voor het eerst alleen op reis naar Utrecht. Maar ik heb een vraag. Moet ik eerst met mijn ov-chipkaart bij een automaat een reis uit kiezen of kan ik gewoon inchecken en uitchecken. Ik heb nog een vraag als ik op station centraal aankom in Utrecht en ik wil naar terwijde moet ik dan eerst uitchecken en dan weer inchecken bij een andere trein?. Alvast bedankt voor uw hulp.

Groet, Max
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 april 2015, 18:29

Hallo, Max. Je kunt met een OV-chipkaart reizen door in te checken op je vertrekstation en uit te checken op je aankomststation. Hiervoor is het wel nodig dat je OV-chipkaart eerst eenmalig is geactiveerd voor reizen op saldo. Dit kun je regelen bij een kaartautomaat; in deze video zie je hoe dat moet.

Je moet uitchecken en opnieuw inchecken bij het overstappen tussen twee treinen als je van vervoerder wisselt. In jouw geval hoeft dat dus niet, want in Utrecht stoppen alleen treinen van NS. Als je een reis plant in de reisplanner op www.ns.nl kun je zien van welke vervoerder een trein is.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Hallo, Max. Je kunt met een OV-chipkaart reizen door in te checken op je vertrekstation en uit te checken op je aankomststation. Hiervoor is het wel nodig dat je OV-chipkaart eerst eenmalig is geactiveerd voor reizen op saldo. Dit kun je regelen bij een kaartautomaat; in deze video zie je hoe dat moet.

Je moet uitchecken en opnieuw inchecken bij het overstappen tussen twee treinen als je van vervoerder wisselt. In jouw geval hoeft dat dus niet, want in Utrecht stoppen alleen treinen van NS. Als je een reis plant in de reisplanner op www.ns.nl kun je zien van welke vervoerder een trein is.
Je moet ook uit- en weer inchecken als je in Utrecht Centraal aankomt met een trein uit de richting van Utrecht Terwijde (Gouda/Woerden) en een stukje terug wilt steken.

Reageer