Een paar weken geleden kon mijn partner inchecken terwijl hij geen 10 euro op zijn chipkaart had staan. De blieppaal gaf aan dat hij ingecheckt was.. Bij het uitchecken op het station van aankomst kreeg hij de melding dat er niet uitgecheckt kon worden omdat het saldo te laag was??
Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben..
beantwoord
Inchecken bij een saldo van minder dan 10 euro
Beste antwoord door Anonymous
Dan was bij aankomst het saldo waarschijnlijk lager dan 4 euro negatief. Dat is namelijk het minimum.
Volgens mij kun je, als je een abonnement op je chipkaart hebt staan, inchecken tot het saldo op 6 euro staat. Dan gaat er een reservering van 10 euro af en sta je dus 4 euro negatief. Als de reis meer dan 10 euro kostte, kom je dus onder het minimale bedrag.
Bekijk origineelVolgens mij kun je, als je een abonnement op je chipkaart hebt staan, inchecken tot het saldo op 6 euro staat. Dan gaat er een reservering van 10 euro af en sta je dus 4 euro negatief. Als de reis meer dan 10 euro kostte, kom je dus onder het minimale bedrag.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.