beantwoord

Inchecken bleek uitchecken

• 20 september 2015
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Laatst toen ik wilde inchecken bleek dat ik per ongeluk had uitgecheckt. Ik dacht dat al die zuilen gelijk waren. Niet dus. Ik checkte daarna alsnog in, maar er bleek desondanks 20 euro van mijn kaart te zijn afgeschreven. De conductrice in de trein vertelde mij vervolgens dat ik het geld via internet kon terugvragen. Nu probeer ik dat, maar kan ik niet zo snel informatie vinden over hoe ik dit moet doen. Op de NS-site vind ik alleen info over 'vergeten uit te checken', maar dat is niet aan de orde. Heeft iemand een linkje of zo? Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 september 2015, 18:07

Poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Bij paaltjes wordt u ingecheckt als u dat nog niet bent en uitgecheckt als u ingecheckt bent.

U kunt restitutie aanvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Bij paaltjes wordt u ingecheckt als u dat nog niet bent en uitgecheckt als u ingecheckt bent.

U kunt restitutie aanvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik moet wel zeggen dat ik het onderscheid (tussen incheck/uitcheck-plaatsen) vaak niet erg duidelijk vind. Maar ik ben nu extra op mijn hoede. In Amsterdam staan de poortjes soms op het perron (zoals bij spoor 1). Als je een beetje haast hebt ga je gauw de mist in. Je wordt ook op het verkeerde been gezet omdat de losstaande palen wel voor zowel in- als uitchecken kunnen worden gebruikt. Kan de NS niet gewoon beide kanten van de poorten dezelfde techniek geven als de palen?
Nee. Je moet lezen wat er op het apparaat staat: In- en Uitchecken, OF: Inchecken, OF: Uitchecken. Pas daarna de OV Chipkaart ervoor houden.
Hallo Regenboom,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend om te lezen dat er teveel saldo van jouw OV-chipkaart is afgeschreven. Ik zie dat Tochjo en Wim.vogel.52 al meer informatie hebben gegeven. NS klantenservice kan inderdaad het teveel betaalde bedrag vergoeden. Succes!

Reageer