beantwoord

Inchecken en uitchecken op zelfde station

• 10 juli 2015
  • 8 reacties
  • 25412 Bekeken

Hoi Lezer,

Ik ben gisteren ingecheckt in Nijmegen (rond 18.30u) en uitgecheckt in Nijmegen (rond 23.30u).
Mijn reis die ik wilde maken is niet doorgegaan, omdat we uiteindelijk met de auto zijn gegaan. Ik heb 's avonds weer uitgecheckt omdat ik verder ben gereisd vanuit Nijmegen. Echter is er een bedrag van €10,- afgeschreven van mijn kaart. Waarom is dit? Hoe kan ik dit bedrag teruggevorderd krijgen?

Mvg,

Stan van de Rijdt
icon

Beste antwoord door Thom 10 juli 2015, 13:03

U moet binnen een uur weer uitchecken en dan komt uw tientje automatisch terug. Niet iedereen is eerlijk en het zou met na drie uur uitchecken volgens sommigen mensen 'slim' zijn als je niet wordt gecontroleerd dan weer uit te checken en 'gratis' te reizen. Om dit te voorkomen moet je binnen een uur weer uitchecken. Dat had u ook beter kunnen doen toen u er binnen een uur achterkwam dat u met de auto ging.

Van terugvorderen kan geen sprake zijn maar u zou een beroep op coulance kunnen doen bij Klantenservice. Je weet het nooit, tenslotte. Ik zou er echter niet bij voorbaat van uit gaan dat het wordt gehonoreerd. 030 7515155
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet binnen een uur weer uitchecken en dan komt uw tientje automatisch terug. Niet iedereen is eerlijk en het zou met na drie uur uitchecken volgens sommigen mensen 'slim' zijn als je niet wordt gecontroleerd dan weer uit te checken en 'gratis' te reizen. Om dit te voorkomen moet je binnen een uur weer uitchecken. Dat had u ook beter kunnen doen toen u er binnen een uur achterkwam dat u met de auto ging.

Van terugvorderen kan geen sprake zijn maar u zou een beroep op coulance kunnen doen bij Klantenservice. Je weet het nooit, tenslotte. Ik zou er echter niet bij voorbaat van uit gaan dat het wordt gehonoreerd. 030 7515155
NS beschouwt inderdaad elke reiziger als een crimineel totdat zij het tegendeel hebben bewezen.
Ik zou er overigens wel van uitgaan dat uw verzoek tot terugbetaling wordt gehonoreerd, de staatssecretaris heeft onlangs immers opgeroepen tot meer begrip voor welwillende reizigers.
Er vanuit gaan coulance te krijgen, hetgeen hier sprake van is, is altijd gevaarlijk, het gaat om coulance.
Indien eerste keer wordt vaak wel coulance gegeven. Bij herhaling word de kans toch aanzienlijk kleiner.
NS beschouwt inderdaad elke reiziger als een crimineel totdat zij het tegendeel hebben bewezen.

TS post hier gewoon een fatsoenlijke vraag en al na twee reacties krijgt hij dit antwoord van je terug? Ik wil je serieus en met klem vragen dit soort uitspraken niet te doen. Ik baal hier eigenlijk ontzettend van. Natuurlijk kan klant hier waarschijnlijk aanspraak maken op zijn geld. Ik help graag via een privébericht. Sneller is overigens om even contact op te nemen met 24/7 via telefoon of Twitter.
Overigens. Thom bedankt voor wederom een mooi antwoord.
TS post hier gewoon een fatsoenlijke vraag en al na twee reacties krijgt hij dit antwoord van je terug? Ik wil je serieus en met klem vragen dit soort uitspraken niet te doen. Ik baal hier eigenlijk ontzettend van. Natuurlijk kan klant hier waarschijnlijk aanspraak maken op zijn geld. Ik help graag via een privébericht. Sneller is overigens om even contact op te nemen met 24/7 via telefoon of Twitter.

TS post inderdaad een fatsoenlijke vraag, het onfatsoen ligt bij de NS die automatisch geld incasseert zonder dat TS heeft gereisd vanuit de gedachtegang dat TS "in de tussentijd wel zwart zal hebben gereisd" (het gedeelte tussen aanhalingstekens is ooit letterlijk zo uitgesproken door een van je collega's, ik schrok er ook van). En dan hebben we het, vanwege het correctietarief van 10 euro, waarschijnlijk ook nog over een abonnementhouder. Je zou je toch doodschamen als je bij een bedrijf werkt dat zijn trouwe klanten behandelt als fraudeurs en oplichters...

Ik snap dan ook niet dat iemand die zich altijd (terecht) kwaad maakt wanneer mensen reizen zonder hiervoor te betalen gaat doen alsof het normaal is dat de NS geld int zonder dat er een reis tegenover staat. In mijn ogen is de NS die geld in rekening brengt zonder een dienst te leveren net zo fout bezig als iemand die een dienst afneemt van de NS zonder ervoor te betalen. Als in die reactie, die jij als "mooi antwoord" bestempelt dan ook nog wordt gesteld dat TS er niet van uit moet gaan dat hij zijn geld terugkrijgt (wat gelukkig in jouw reactie wordt ontkracht door te stellen dat TS waarschijnlijk wel in aanmerking komt voor restitutie, zo mooi was het "mooie antwoord" dus blijkbaar ook weer niet) dan leidt dat bij mij inderdaad tot enige irritatie.

Als jullie nu eens stoppen met je vaste klanten te behandelen als (potentiële) zwartrijders dan zal ik stoppen met jullie dat te verwijten. Deal?
Beter is het voor NS om helemaal geen deal met jou te maken, maar je gewoon te verwijderen van dit forum. Er komt immers geen reactie van je voorbij zonder een sneer uit te delen in de richting van NS. Je aanwezigheid hier is volstrekt waardeloos.
En die van jou dan ? Iedereen zeurt en heeft bij voorbaat al ongelijk, want alles staat in de kleine lettertjes.

En NS heeft altijd gelijk (behalve dan bij jouw eerdere klachten)

Dat vinden NS moderators gek genoeg nooit storend.

Reageer