Ik wilde zaterdag 4 maart inchecken bij Rotterdam Alexander met mijn Mastercard maar dit ging niet.
Ik kan er contactloos mee betalen.
Per wanneer kan dit wel
Ik wilde zaterdag 4 maart inchecken bij Rotterdam Alexander met mijn Mastercard maar dit ging niet.
Ik kan er contactloos mee betalen.
Per wanneer kan dit wel
Beste antwoord door Julian
Debitkaarten zouden in z'n algemeenheid gewoon moeten werken, zie https://ovpay.nl/nl/veelgestelde-vragen#met-welke-betaalmiddelen-kan-ik-in-en-uitchecken
een contactloze debit- of creditcard van Maestro, V PAY, Mastercard of Visa
Echter is er op de achtergrond een verschil in implementatie tussen de banken. Niet elke bank staat de manier van afschrijven zoals OVpay dat doet toe. Met mijn eigen Nederlandse bank kan ik ook nog niet met OVpay reizen, tot zij hun betaalsysteem in de 2e helft van dit jaar om gaan wisselen voor het Mastercard Debit systeem (zoals elke bank in Nederland gaat doen, zoals Henk_NL al aangaf). Bij andere (buitenlandse) banken zullen er ongetwijfeld ook dit soort uitzonderingen zijn waardoor inchecken niet kan.
In de loop van maart zouden de poortjes/paaltjes ook expliciet aan moeten gaan geven als de aangeboden betaalpas/betaalprovider niet geschikt is voor OVpay bij een incheckpoging heb ik begrepen. Dan zou het duidelijker moeten zijn voor de klanten dat er niet met die pas gereisd kan worden.
Overigens zijn contactloze betalingen en de manier van afschrijven die OVpay gebruikt twee verschillende dingen. Dat er contactloos betaald kan worden betekent niet automatisch dat er ook met OVpay gereisd kan worden en omgekeerd.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.