beantwoord

inchecken mislukt

• 16 februari 2015
  • 7 reacties
  • 276 Bekeken

Het zal wel een bekend topic zijn, maar de NS-site is behoorlijk gebruiksonvriendelijk.
Dat moet beter kunnen, maar de NS heeft kennelijk geen zin om dingen te verbeteren.
Er staat bv. nog steeds de verkeerde informatie over 'geld terug bij vergeten inchecken' op de site

Ik heb 28 januari op station Blaak (Rotterdam) ingecheckt , maar dat heeft kennelijk niet gepakt. Dus het bekende probleem, inchecken mislukt en bij uitchecken 10 euro afgeschreven.
Hoe krijg ik het niet verreisde deel daarvan terug ?

Kennelijk alleen via ingewikkelde handelingen via dit forum.
icon

Beste antwoord door Leny NS 16 februari 2015, 08:45

Welkom op het forum. Ik heb je signaal hierover opnieuw doorgezet. Hopelijk wordt dit in de toekomst aangepast. Onze website wordt vernieuwd. Ik kan je via een privébericht wel verder helpen. Je mag via een privébericht je NAW-gegevens, je IBAN en je OV-chipkaartnummer sturen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar 'OV-chipkaart'.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Badge
kom op zeg-dat ingewikkelde valt wel mee-gewoon ff wachten tot een moderator, het is nu ma vroeg in NL, dus ze beginnen net met de werkweek het oppakt en je uitnodigt alle nodige gevens (denk ff na welke dat zijn) via prive bericht door te sturen.
Alweer tiepies een topic dat met alle poortjes gesloten en alle stations dicht niet meer kan voorkomen.
En als je echt alles zo veel beter weet: laat je hersens dan eens kraken en bedenk een systeem dat in dit soort gevallen fraudevrij tot een geldterug regeling kan komen. Als je dat hebt, biedt NS er wel geld voor, schat ik.
Badge
Welkom op het forum. Ik heb je signaal hierover opnieuw doorgezet. Hopelijk wordt dit in de toekomst aangepast. Onze website wordt vernieuwd. Ik kan je via een privébericht wel verder helpen. Je mag via een privébericht je NAW-gegevens, je IBAN en je OV-chipkaartnummer sturen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar 'OV-chipkaart'.
hallo,
Het is al een tijd terug, september namelijk.
Het inchecken is niet gelukt , de poortjes bleven dicht.
Helaas moet ik een nieuw kaartje kopen, 10 euro kwijt.
Terwijl ik al een retourtje van 20 euro heb gekocht.
In de trein liet ik het de conducteur controleren en was het kaartje gewoon geldig.

Kan ik geld terug krijgen
Groet Elaha
Hoi Elaha.

Begrijp ik goed dat je een eenmalige chipkaart hebt gekocht, inchecken lukte niet, waarna je een nieuw kaartje kocht?
ja een retourtje van hoorn naar Amsterdam.
OP amsterdam zuid, kon ik niet meer inchecken. De paaltjes bleven dicht.
HIerdoor moest ik een enkeltje kopen naar Hoorn.
Volgens de conducteur kon ik mijn geld van beide kaartjes terug krijgen.
Groet
Heb je de kaartjes nog? Je kunt het beste even bellen met 030-7515155. Als je dan het nummer van de eenmalige chipkaarten geeft, kunnen mijn collega's met je meekijken en eventueel restitutie uitkeren.
ja , ik heb beide kaartjes nog
ik ga later op de dag bellen
bedankt

Reageer