beantwoord

Inchecken niet mogelijk

• 2 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 1056 Bekeken

Gisteren van Zutphen naar Amsterdam gereisd en in- en uitchecken ging perfect. Op het station in Amsterdam de kaart opgeladen tot €23 zodat we op de terugreis niet in de lange rijen hoefden te staan.

Toen we 's avonds terug waren op het station, wilde ik weer inchecken maar kreeg op verschillende poortjes een rood scherm met de melding "Inchecken niet mogelijk". Gelukkig had iemand anders nog een papieren kaartje voor mij dus heb ik daarmee kunnen reizen.

De conducteur in de trein kon inderdaad zien dat er €23 euro op mijn OV kaart stond en dat er netjes in- en uitgecheckt was van Zutphen naar Amsterdam.

Wat is er aan de hand met mijn kaart? :?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 3 augustus 2015, 12:37

Vanaf hier kan ik je kaart niet beter nakijken dan de conducteur al heeft gedaan. Het zou kunnen duiden op een tijdelijke storing. Ik hoop dat je geen extra kosten hebt gemaakt door dit voorval. Als dit wel gebeurd is adviseer ik je even contact op te nemen met onze klantenservice. Reisgegevens en producten op je kaart kun je overigens inzien wanneer je een MijnNS-account hebt.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Poortjes hebben soms rode kruizen-kunt U zelf al bedenken wat dat zou kunnen betekenen? Maar dat is enkel in werking als ze allemaal dicht zijn-en dat is in Ams-C nog lang niet het geval.
Verder heben ze aparte IN en UItsjekkanten-die logisch zo zijn geplaatst- op dit forum zien we elke dag wel mensen die dat niet doorhadden. Maar in dat geval zou u zijn UITgesjekt zonder insjek en alsnog 20 eur van uw kaart zijn afgehaald. Overigens: als U eerst met dat rode ARRIVA-treintje bent gereisd tot Apeldoorn had U daar ook moeten UIT+nieuw INsjekken, mogelijk zit daar toch een vergeten handeling. Via Deventer reist U geheel met NS.
Als u nog vlakbij een station met werkende mensen bent/komt: laat uw kaart nakijken op eventuele defecten. of de reisgeschiedenis precies nakijken.
Poortjes hebben soms rode kruizen-kunt U zelf al bedenken wat dat zou kunnen betekenen? Maar dat is enkel in werking als ze allemaal dicht zijn-en dat is in Ams-C nog lang niet het geval.

Op Amsterdam Centraal heb ik ook wel eens meegemaakt dat alle schermen een rood kruis toonden en in- of uitchecken dus niet mogelijk was, ik maak echter uit de vraag op dat daar in dit geval geen sprake van was.
Verder heben ze aparte IN en UItsjekkanten-die logisch zo zijn geplaatst- op dit forum zien we elke dag wel mensen die dat niet doorhadden. Maar in dat geval zou u zijn UITgesjekt zonder insjek en alsnog 20 eur van uw kaart zijn afgehaald. Overigens: als U eerst met dat rode ARRIVA-treintje bent gereisd tot Apeldoorn had U daar ook moeten UIT+nieuw INsjekken, mogelijk zit daar toch een vergeten handeling. Via Deventer reist U geheel met NS.
Als u nog vlakbij een station met werkende mensen bent/komt: laat uw kaart nakijken op eventuele defecten. of de reisgeschiedenis precies nakijken.

Zo, lekker denigrerend bericht. Ik heb het helemaal niet gehad over een rood kruis. Ik kreeg een rood scherm met de melding "inchecken is niet mogelijk". Misschien wat beter lezen SRT.

En zoals verderop in het bericht stond, ben ik netjes in Zutphen ingecheckt en in Amsterdam uitgecheckt wat ook volgens de conducteur bevestigd is. De kaart was er klaar voor om weer in te checken. Dus ik had geen foutmelding moeten krijgen volgens de conducteur.

Kortom, met deze antwoorden kan ik nog niets. Heeft iemand anders nog een suggestie wat ik zou kunnen doen? Is er ergens online waar ik wat kan nakijken?
Reputatie 1
Reisde u mee met een abonnementhouder en had u bij de automaat 'Samenreiskorting' op uw kaart geladen?
Vanaf hier kan ik je kaart niet beter nakijken dan de conducteur al heeft gedaan. Het zou kunnen duiden op een tijdelijke storing. Ik hoop dat je geen extra kosten hebt gemaakt door dit voorval. Als dit wel gebeurd is adviseer ik je even contact op te nemen met onze klantenservice. Reisgegevens en producten op je kaart kun je overigens inzien wanneer je een MijnNS-account hebt.

Reageer