beantwoord

Inchecken OV voor reizen bij NS

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Beste allen,

Ik heb een nieuwe OV chipkaart, en ging laatst voor het eerst met die kaart met de trein reizen.
Toen ik bij het poortje was en ik de kaart op de kaartlezer legde, zei het poortje dat ik niet ingecheckt was bij NS.
Ik ben toen geholpen door een aardige medewerker van NS, die binnen een paar seconden bij de AUTOMAAT via 'saldo' en dan '2e klas' ofzo mijn kaart wist in te checken bij NS.
Nu ga ik binnenkort weer reizen met dezelfde OV-kaart met de trein. Nu is de vraag, moet ik telkens weer als ik ga reizen met de trein bij de automaat mijn OV-kaart inchecken bij NS (dus is het inchecken voor maar één dag elke keer?). Of is mijn OV kaart nu voor altijd bij NS ingecheckt en kan ik voortaan gewoon gelijk naar de poortjes lopen en hoef ik niet meer naar de automaat?
Alvast ontzettend bedankt voor de reactie!

Gr,
Tymen
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 maart 2018, 21:20

Hallo Tymen en welkom op het NS Serviceforum,

Bedankt Slidestops voor het antwoord. Mijn collega op het station heeft reizen op saldo voor je geactiveerd. Dit is nodig om te kunnen reizen met NS. Voor de meelezers wil ik kwijt dat je deze ook online kan aanvragen en vervolgens kosteloos kan activeren bij een OV-automaat. Een andere optie is om je saldo bij een NS-automaat op te waarderen.

Veel reisplezier de komende tijd Tymen!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Het gebeuren bij de automaat hoeft maar 1 x, dus volgende keer heb je er geen last meer van 🙂

Bedankt Slidestops voor het antwoord. Mijn collega op het station heeft reizen op saldo voor je geactiveerd. Dit is nodig om te kunnen reizen met NS. Voor de meelezers wil ik kwijt dat je deze ook online kan aanvragen en vervolgens kosteloos kan activeren bij een OV-automaat. Een andere optie is om je saldo bij een NS-automaat op te waarderen.

Slidestops schreef:

Het gebeuren bij de automaat hoeft maar 1 x, dus volgende keer heb je er geen last meer van :)

Ontzettend bedankt voor het antwoord!
Erryt NS schreef:

Bedankt!

Reageer